Gå til innhold

Fabric lumaray - alternativ?


Anbefalte innlegg

Dette er min favorittlykt til pendling + bli sett på transportetapper. Av/på knapp var en svakhet og ble ødelagt ganske kjapt på begge jeg har. Det jeg liker best er 180 graders synlighet, lang batteritid og USB-lading, kraftig blink samt at det kan monteres i Garmin-feste. I tillegg hyggelig pris.

...dessverre finner jeg ikke dette tilgjengelig lenger. Handlet sist på Sykkelkomponenter for et par år siden.

Er det noen som har forslag til erstatning? Skulle helst hatt akkurat det samme (med bedre av/på-knapp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoje skrev (48 minutter siden):

Kom gjerne med en liten brukerpapport om du kjøper den.
Har funnet den på bikeable.no, men jeg syns prisen er litt stiv med 500++

Min Lumaray synger på siste verset her..

Tiltredes!

Skulle gjerne hatt en ny og nett liten bli-sett-lykt til mørket snart faller på igjen. Fint om noen kan ta ansvar, teste og komme med en tilbakemelding 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tilfeldigvis denne i Sport1 sin tilbudvis for messa på Birken neste helg, så da antar jeg Sport1 har den i sitt sortiment.

Om jeg ikke husker feil så var prisen 699, så billig var den ikke

  • Confused 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (3 timer siden):

Så tilfeldigvis denne i Sport1 sin tilbudvis for messa på Birken neste helg, så da antar jeg Sport1 har den i sitt sortiment.

Om jeg ikke husker feil så var prisen 699, så billig var den ikke

Jeg lar mine lys sitte på sykkelen utenfor jobben. Rimelig trygt, men de er jo lette å knabbe. Mer styr om jeg skal dra med meg dingser på kontoret. Kanskje litt overdramatisering nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Fabric Lumaray ser ut til å ha blitt erstattet av Ravemen FR160(?) De ser ihvertfall veldig like ut 

Ganske nylig kom Ravemen FR300 som har større batteri og kraftigere lys. Ser at den selges på bikeable, er det noen som har erfaringer med dem? Med tanke på eventuell reklamasjon?

Hadde egentlig tenkt å kjøpe Knog Cobber, men leste om så mange som knakk ladepluggen på den eller som har måtte reklamere mange ganger pga. sluttet å virke etter sykling i regn (skal egentlig være vanntett og IP-ratet). I tillegg er jeg stor fan av standard USB, altså USB-C. Derfor frister FR300 veldig mye 🙂

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med å kjøpe denne Ravemen FR160 i fjor høst og jeg liker den godt. Innfesting er smart, og fungerer like godt om du kjører hamburgerløsningen med computer på toppen, eller om du bruker hunn-festet på toppen av lykten og fester den under computerbraketten din om du har den løsningen. 
Det er kun et bli-sett-lys, den kan ikke brukes til å lyse opp noe som helst. Mitt eneste ankepunkt på denne er at dioden som lyser rødt når det begynner å bli lite strøm på lykten er for vanskelig å se når den står montert på sykkel. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en FR300 bestilt og snart på vei 😊

Trenger et feste. Kan noe sånt billig fra Aliexpress funke eller bør jeg styre unna? (En kar på YouTube tipset uansett om at det var lurt med en sikkerhetssnor for hvis/når lykten humper løs)

IMG_7994.webp.047f3c2d92d4be2a5ba12945060edcae.webpIMG_7995.webp.0f84e48076390732d830ed963fc6b50a.webp

https://www.aliexpress.com/item/1005006020402006.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.6d3849e3juYNtk

Nå er jo Ravemen FR et «bli sett lys», men planlegger også å kjøpe et «se lys». Ser ut som gopro-feste er en del brukt til sånt? Ref gopro-feste på undersiden av computerfestet 🙂 

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...