Gå til innhold

Goggles - hva anbefales når høsten nærmer seg?


Anbefalte innlegg

Blir stadig litt mørkere når høsten banker på, og jeg er ny på bruk av helhjelm, men som halvgammel gubber er jo gode og lyse briller viktigere og viktigere. 

Hva er verdt å satse på? 

Hovedbruk blir skog og noe park med skiftende lysforhold (inn/ut av skog f.eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå klare glass på mine Oakley A-Frame. Men for å være ærlig bruker jeg dem lite, synes det er mer komfortabelt med klare glass i Jawbreakerne mine. Bruker heller ikke helhjelm så mye da, så mulig man bør bruke goggles der for å unngå besøk av stilpolitiet?

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart klare linser som blir mest brukt på goggles sammen med helhjelm i min bok. Eller, du bør ha klare linser til gråværsdager i garderoben i alle fall, jeg synes det blir alt for mørkt med fargede linser om ikke sola skinner. 
Du har større skjerm på helhjelmen enn på en halvhjelm, så den skygger mer for sola. 

Solbriller i helhjelm... Nei. 

  • Like 1

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy skrev (3 timer siden):


Solbriller i helhjelm... Nei. 

Du har egentlig så rett.... 

Men jeg brøyt dette prinsippet i år etter jeg skaffet meg en lett helhjelm for litt park-kjøring og dager med litt grovere nedkjøringer. Det gjør at jeg faktisk bruker den type hjelm oftere.... Og har oppgradert brilleparken med litt større solbriller. Et par pittesmå solbriller bør unngås 😄

Har jo kommet litt slike hjelmer nå mtp enduro-ritt. Har selv en Specialized Gambit.   Fox har jo også type lette helhjelmer.

Tidligere, med bruk av tyngre helhjelm (type utforhjelm), som også ser kraftigere ut så har det vøri no-go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjører med Sweet-hjelm så kan du jo sjekke ut sweet sine goggles også. Da får du fin tilpasning mellom hjem og briller.

https://www.sweetprotection.com/eu/en/bike-gear/mtb-goggles/

"This goggle is made for the more gravity or race fed kind of biking, offering extended ventilation and a perfect fit to both our Fullface- and Trail/Enduro specific helmets."

 

 

Skjermbilde 2023-08-16 kl. 13.38.06.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...