Gå til innhold

Sweet Protector Arbitrator - bra både som helhjelm og halvhjelm?


Anbefalte innlegg

Har også stort sett brukt min Arbitrator kun som helhjelm. 
Den er ganske stor og tung, og tett, noe som gjør at for meg fungerer den ikke så godt på stisykling som inneholder bort- og oppoversykling selv om man tar av hakepartiet. 

  • Like 1

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at den kun finnes opp til M/L? Hadde vurdert å kjøpe den som litt mer solid helhjelm-alternativ til Åreturer nå når den delbare Leatten min har fått delvis ødelagt stramming, men M/L går aldri i livet på hodet mitt. 

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (3 timer siden):

Stemmer det at den kun finnes opp til M/L? Hadde vurdert å kjøpe den som litt mer solid helhjelm-alternativ til Åreturer nå når den delbare Leatten min har fått delvis ødelagt stramming, men M/L går aldri i livet på hodet mitt. 

Samme spørsmål om Leatt egentlig, er du fornøyd med den som 2 i 1-hjelm, eller blir det slik med deg også at du stort sett bruker den kun som helhjelm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel-N skrev (1 time siden):

Samme spørsmål om Leatt egentlig, er du fornøyd med den som 2 i 1-hjelm, eller blir det slik med deg også at du stort sett bruker den kun som helhjelm?

Jeg brukte den aller mest som halvhjelm, og syntes den funka finfint til det. Kanskje blant de mest komfortable hjelmene jeg har hatt, synes faktisk den var hakket mer komfortabel enn den nye POC Kortalen jeg nylig kjøpte (begge de to siste fra POC har hatt dette designet der briller, hvertfall Oakleys, kan ha en tendens til å bli dytta ned av konturer i hjelmen).

Et poeng med Sweet sin er jo at det er en skikkelig sertifisert hjelm for nerroverherjing, mens Leatt ble bare litt i samme gata som de delbare fra Bell og det merket jeg aldri husker MET, men som vel var blant de første med avtagbar kjåkkåbeskyttelse. Sannsynligvis ikke noe å stille opp i knallhard DH med, men forhåpentligvis endel bedre enn å sykle uten hvis kjevepartiet først skulle få en smell.

  • Thanks 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eOpseth skrev (5 timer siden):

Jeg kjøpte den som helhjelm primært, men også for å ha fleksibiliteten, og det syntes jeg den duger til. Særlig om du er på tur og du kan ha med kun en hjelm. Men siden jeg har flere hjelmer, så plukker jeg sjelden fra hverandre denne.

Samme her. Og som andre nevner. Fungerer, men er tung å bruke som vanlig halvhjelm. Ypperlig på mitt hode som helhjelm.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel-N skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Skal se om jeg ikke får prøvd de. Tør ikke å kjøpe uprøvd 🙂 Men kjekt å høre erfaringene til folk, ikke så lett å fange opp dette når man står i butikken

Jeg kjøpte min uprøvd faktisk, og hadde griseflaks. Har du litt rundere hode som overhodet ikke passer i det meste Sweet lager, kan det være den passer fint. Andre hjelmer som passer meg er mye av det POC lager, samt Fox.

  • Thanks 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btm skrev (5 timer siden):

Jeg har samme Leatt-hjelm som Perbl (MTB 3.0 Enduro), og bruker den definitivt mest som halvhjelm. Og er veldig fornøyd med passform. Tror nok jeg hadde kjøpt den igjen.

Hadde det ikke vært for at jeg var veldig gira på å sykle den dagen jeg oppdaga at hjelmen ville slenge litt unødig, skulle jeg bestilt.

Men kjøpte en POC Kortal som var tilgjengelig på LBS, men likte passforma på Leatten bedre. Har fortsatt et håp om å få tak i nytt strammesystem til den, hvis jeg finner en smart måte å unngå dritdyr frakt fra Frankrike eller Finland. Deler hadde ikke den delen inne.

Men er helhjelm noe man skal bruke mye, ville jeg nok gått for Sweet om den passer, den er nok mer solid for den bruken.

  • Thanks 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...