Gå til innhold

Dropper post - hva er det som gjelder nå.?


Anbefalte innlegg

Lenge mellom hver stitur om dagen, og stort sett hver gang jeg skal ut må Reverben luftes for å fungere skikkelig.
Har sikkert noe med alderen (på Reverb)å gjøre... Fra 2014....

Stort sett vært mye småplukk med den siden den var ny, vært inne til service et par ganger, men feilene dukker opp igjen.
Så nå skal den byttes ut.

Ser det har kommet mye på markedet siden den gang, og spørsmålet er hva er det som er mest "bulletproof" av det som finnes nå..?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BikeYoke og WolfTooth har veldig god funksjon, og begge lar seg overhale fullstendig. De har også en innebygget resetfunksjon som fjerner luft fra oljen. Revive sin er manuell, mens WolfTooth sin er automatisk når du er i bånn. Disse to koster litt, men de har veldig god funksjon i tillegg til god kvalitet. Det er ikke ofte man trenger å kjøre full overhaling, kun litt smøring

Det er også mange patronbaserte pinner som holder lenge tilen lavere pris. Det jeg ikke liker med dem er at patronene er forseglet og bruk og kast hvis du skulle få problemer. "Internett" sier at disse patronene er ganske holdbare, dog. OneUp og PNW er gode eksempler der.

Nyeste versjon av Reverb har også resetfunksjon, og har hørt lite hyling om sigende Reverber siste årene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enorm fornøyd med Bikeyoke. Servet en gang på 6år. Og det var ikke noe galt med den da, det var bare for å ha noe å gjøre. Det var veldig enkelt, og delene kostet lite.
Men neste pinne blir Oneup, fordi den bygger mindre og jeg får da plass til lengre dropp i ramma.

Endret av Flo
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (7 minutter siden):

Hvis du har tålmodighet til å vente til neste sesong så kommer BikeYoke med en trådløs/elektrisk variant av sin gode pinne. 

Mye som taler for at den setter standarden for juksepinner i 2024.

https://bikerumor.com/bikeyoke-first-looks-revive-wireless-dropper-post-plus-new-pedals-handlebar-prototypes/

Elsker Bikeyoke sin funksjonalitet og hvor enkelt det er å skru på og vedlikeholde, Men må si jeg er skuffet over at dem ikke legger litt mer krutt inn i å få gjort pinnen mer kompakte i lengden. Allerede er Bikeyoke ganske lange. Og den nye bli enda lengre.

"The addition of the actuator does add about 13mm more overall post insertion length at the bottom of the dropper, but BikeYoke has also trimmed roughly 5mm of stack off the post’s head – resulting in the wireless dropper being about 10mm longer than a mechanical Revive."

Laget en rask sammenstilling av bikeyoke 213mm og Oneup 210mm. Det er rett og slett ikke bra nok. 

image.jpeg.6a401137b9b4d2012c040cf0afe1d5ba.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe issue for meg, 185 mm dropp får lett plass, men kan seff være et problem hvis man velger feil sykkel 😉

Det krever nok mye jobb å kutte lengden samtidig som de skal legge til en elektrisk bryter. Å bare legge til bryteren med opprinnelig design er ganske enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelprodusentene er allerede godt igang med å tilrettelegge for lange senkepinner, så det er jo mer et problem for eldre sykler.

Triks er også å kun eie én pinne på 30,9 og bruke shims på alt annet. 🙂 Da fikk jeg også plass til en litt lenger pinne på min sykkel. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...