perbl Posted September 1, 2023 Posted September 1, 2023 Jeg er glad i å gå med skjermhuv, som vi sier i Oppdal. Men sliter skikkelig med å finne en som er stor nok uten å føles som om det er noen som strammer en oljefilternøkkel rundt skallen. Nå er de tre faste ganske nasty eller utvasket, og er på utkikk etter noe nytt. Samtlige merker jeg prøver, enten det er Patagonia, sykkelbranda greier eller Stetson virker å være produsert helt likt, enten sånn baseballcap-bånd jeg såvidt får på med å bruke ytterste hull, eller sånne onesize-greie som sprenges ut. Nesten så jeg mistenker det er samme produsent som lager for alle, disse Flexfit-greiene går igjen på de som finnes i to størrelser med elastikk hvertfall. Noen som har tips om noen merker som lager litt større varianter, eller må man få produsert noe custom og logoløst ala Kendall Roy for oss med mye å tenke på i stort hode? (Helst noe jeg til en viss grad kan identifisere meg, skipper MAGA- eller INP-caps uansett hvor bra de sitter) 1 Quote Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/
erikskon Posted September 2, 2023 Posted September 2, 2023 LOKK i Oslo (torggata?) har Flexfit i xxl. https://lokk.no/collections/cap-flexfit/products/flexfit-cap-dark-navy-dark-navybaseball-6277 1 1 Quote
York Posted September 2, 2023 Posted September 2, 2023 Mål omkretsen på hodet ditt og kjøp i en nettbutikk som spesialiserer seg på capser, de har ofte utvalg i størrelser. Lurer på om det var hatstore jeg brukte sist. Mange tror at Flexfit er «one size fits all», men som erikskon skriver er det viktig å også velge rett størrelse der, forskjellen er bare at det er bittelitt stretch. Forstår ikke hvorfor «vanlige» sportsbutikker bare har capser i en størrelse 😛 1 1 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene
langen Posted September 2, 2023 Posted September 2, 2023 Sjekk ut Flexfit XL-XXL. Hilsen Mr 65cm omkrets. 1 1 Quote
Espen Posted September 3, 2023 Posted September 3, 2023 Jeg brukte Norrøna 29 Flexit caps til mitt store hode på 62 cm. Veldig behagelig passform! Den er ikke helt logoløs, men det er ihvertfall en logo som ikke plaget meg. 1 Quote
perbl Posted September 3, 2023 Author Posted September 3, 2023 Takk for tips alle. Tror aldri jeg har kommet over mer enn L/XL eller hva den største varianten Flexfit de fleste har inne er, så hadde aldri falt meg inn å sjekke om en XXL finnes. Mener nå jeg har sjekka de fleste LCS og endel av de mer kjente nettbutikkene og. Da vet jeg hvertfall at det er håp. Quote Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/
ErlendMG Posted September 3, 2023 Posted September 3, 2023 Lokk har hatt helt plain New Era 59Fifty i 7 7/8 tidligere, dette er typen med flat brem. Passer min 63cm skalle bra. 1 Quote
Recommended Posts