Gå til innhold

bakhjulet vil ikke gå rundt


mtb

Anbefalte innlegg

Hei,
jeg har byttet kulelager (6902 RS) ny Boss (DT Swiss 240S). Når jeg nå monterer alt tilbake lurer jeg om jeg har gjort noe feil. Det vil ikke rulle skikkelig rundt når jeg setter det på sykkelen og strammer til.

Se vedlagt bilde. Kan det være at jeg skulle ha brukt annen type lager enn 6902 RS? Det stikker litt ut..(?)

Alt fungerer bra helt til jeg strammer skikkelig til.. så tydeligvis no som presse på rundt lageret og gjør at det ikke ruller skikkelig.

For info om sykkel https://archiv.cube.eu/hu/2016/758400

PXL_20230916_142014443~2.jpg

Endret av mtb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at lageret er presset helt inn. Har byttet samme lager flere ganger, og hører når det slår mot metall (kommer metallyd) når det er på plass.

Men jeg var litt upresis, det er bosset som er tungt å rotere når jeg presser (Men det påvirker også rotering på hjulet)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. ja du kan være inne på noe der. Skal undersøke nærmere i morgen... Selve Bosset er helt nytt, så det skal ikke være noe feil med. (har også teste med det gamle bosset, og samme problem.)
Skal også teste med å slå inn kulelageret i morgen.. men mener det ikke er mulig å få lenger inn.

Endret av mtb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mtb skrev (På 16.9.2023 den 20.46):

Jeg er helt sikker på at lageret er presset helt inn. Har byttet samme lager flere ganger, og hører når det slår mot metall (kommer metallyd) når det er på plass.

Men jeg var litt upresis, det er bosset som er tungt å rotere når jeg presser (Men det påvirker også rotering på hjulet)

 

Har du byttet lager på dette hjulet flere ganger? Eller flere ganger på DT Swiss 240? Hvor langt sykler du mellom hvert lagerbytte? Trodde DT Swiss var "State of the art"....Lurer litt fordi jeg sykler stort sett på Novatec nav og har kun hatt behov for å skifte lager en gang og det var et sett jeg hadde brukt i 5 år (bla Birken hvert år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...