Gå til innhold

Hvem liker å rette hjul i Trondheim


Anbefalte innlegg

Har prestert å få bakhjulet greit ute av sin opprinnelige snorretthet. Har normalt vært noe jeg syns har vært ganske enkelt å fikse tidligere. Nå er det derimot snakk om noe som er utenfor min komfortsone med verktøy jeg har for hånden i dag. Karbonfelg der den er god 1/5 av felgkanten og resten er helt på bærtur.

Prøvde litt enkel retting, men finner ikke noe som gir god effekt uten at jeg kødder det til for mye med eikespenningen. Vurderte en stund å bestille rettestativ og nytt spennmeter(?)(har en Ali-variant fra før, men det er i beste fall «konsistent inkonsistent» og jeg vet ikke hva jeg skal kalibrere mot for å få det til å gi meg gode verdier), men jeg har ingen ambisjoner om å fikse noe annet enn små/korte kast på egenhånd uansett og det har fungert veldig greit uten spesifikt utstyr.

Er det noen som har gode tips til verksted som liker å bygge eller rette hjul i Trondheim? Normalt prøver jeg å handle og bruke Sport Support til alt, men har ikke peiling på om de liker å fikse hjul. Unaas har nylig åpnet opp butikk her, kanskje de er gira på å fikse hjul? Hvis det betyr noe så er hjulet Zipp 303 Firecrest siste generasjon.

Sikkert en jobb alle kan gjøre, men hvis noen liker det ekstra godt tar jeg gjerne turen dit først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (24 minutter siden):

Hva betaler dere for å rette opp hjul? Har et carbonhjul med kast selv, lurer på å kjøpe eikeverktøy og rette selv (første gang noensinne) eller sette det bort. 

Betalte 450 kr inkl. deler for å bytte eike på gravelfelg hos Brattørkaia forleden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Sportslager rettet opp et hjul med innvendige nipler for meg i vinter, samt kontroll av hjullager. Husker ikke prisen, men ikke noe jeg reagerte på. Men eikenøkkel er billigere.

Har forøvrig en memo til self som sier ikke kjøp hjul med interne nipler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelbua liker definitivt å rette hjul. Hjulet var ute av senter av ulik grad på begge sider og hadde antydning til et veldig lite høydekast før det ble levert inn.

For 400 kroner hentet jeg med glede et 100% perfekt hjul. Kort ventetid på verkstedtime var det også. Kommer til å bruke Sykkelbua igjen.

Endret av Fivestage
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et hjul hvor sentreringen endrer seg under turen. Lurte på å bruke sykkelen som rettestativ. Men for 400 kr og større sannsynlighet for et godt resultat er det fristende å sette det bort 🙂

Endret av York

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...