York Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Finnes det sensorikk for å måle sidevind? Spurte chat gpt og det var ikke måte på hvor vanlig det var blant proffene.. kunne til og med liste opp modeller, eneste problemet er at disse gir null treff på internettsøk. En rød sild? Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted September 20, 2023 Author Share Posted September 20, 2023 Roboten mente også at proffene brukte vindpølse på sykkelen for å måle sidevind, må innrømme jeg brast ut i latter da.. 😆 2 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Inspirert av Vindsus-tråden, ser for meg at kinnskjegget til geiranders har flere bruksfelt. Mer seriøst. Stopper en og drar frem vindmåler, f.eks. denne hos Kjells, får målt sidevinden ganske enkelt. Om en gjør det på sykkelen drar en vel med seg flere forstyrrende krefter, uten at jeg vet hva de heter. Kan ikke sånne fancy greier. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 PowerPod ble vel startet som en "billig wattmåler" som målte vindstyrke, fikk hastigheten fra sensor og regnet ut estimert watt. Slik jeg forstod det nå brandes den mer som en "cda"-estimerer, som den regner ut basert på å diffe gjetningen sin mot data fra en ekte kraftmåler. Problemet med slike "Pitot-rør" er visst at de er unøyaktige for de lave hastighetene vi har. Så: https://velocomp.com/products/aeropod https://notio.ai/products/notio-ride-tracker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted September 20, 2023 Author Share Posted September 20, 2023 Kult! Begynner å bli fullt på styret 😄 Mon tro om det går an å ha et pitotrør stilt sidelengs for å måle sidevind da? Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted September 20, 2023 Author Share Posted September 20, 2023 Andreas skrev (28 minutter siden): Inspirert av Vindsus-tråden, ser for meg at kinnskjegget til geiranders har flere bruksfelt. På seilfly bruker de ulltråd, så skal ikke kimse av enkle løsninger 😄 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts