Gå til innhold

Vindmåler for sidevind


Anbefalte innlegg

Finnes det sensorikk for å måle sidevind? Spurte chat gpt og det var ikke måte på hvor vanlig det var blant proffene.. kunne til og med liste opp modeller, eneste problemet er at disse gir null treff på internettsøk. En rød sild?

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Inspirert av Vindsus-tråden, ser for meg at kinnskjegget til geiranders har flere bruksfelt.

Mer seriøst. Stopper en og drar frem vindmåler, f.eks. denne hos Kjells, får målt sidevinden ganske enkelt. Om en gjør det på sykkelen drar en vel med seg flere forstyrrende krefter, uten at jeg vet hva de heter. Kan ikke sånne fancy greier.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PowerPod ble vel startet som en "billig wattmåler" som målte vindstyrke, fikk hastigheten fra sensor og regnet ut estimert watt. Slik jeg forstod det nå brandes den mer som en "cda"-estimerer, som den regner ut basert på å diffe gjetningen sin mot data fra en ekte kraftmåler.

Problemet med slike "Pitot-rør" er visst at de er unøyaktige for de lave hastighetene vi har.

Så:

https://velocomp.com/products/aeropod

https://notio.ai/products/notio-ride-tracker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (28 minutter siden):

Inspirert av Vindsus-tråden, ser for meg at kinnskjegget til geiranders har flere bruksfelt.

På seilfly bruker de ulltråd, så skal ikke kimse av enkle løsninger 😄

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...