Jump to content

Vindmåler for sidevind

York

Recommended Posts

Finnes det sensorikk for å måle sidevind? Spurte chat gpt og det var ikke måte på hvor vanlig det var blant proffene.. kunne til og med liste opp modeller, eneste problemet er at disse gir null treff på internettsøk. En rød sild?

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

• Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Inspirert av Vindsus-tråden, ser for meg at kinnskjegget til geiranders har flere bruksfelt.

Mer seriøst. Stopper en og drar frem vindmåler, f.eks. denne hos Kjells, får målt sidevinden ganske enkelt. Om en gjør det på sykkelen drar en vel med seg flere forstyrrende krefter, uten at jeg vet hva de heter. Kan ikke sånne fancy greier.

Kaffe- og teansvarlig

PowerPod ble vel startet som en "billig wattmåler" som målte vindstyrke, fikk hastigheten fra sensor og regnet ut estimert watt. Slik jeg forstod det nå brandes den mer som en "cda"-estimerer, som den regner ut basert på å diffe gjetningen sin mot data fra en ekte kraftmåler.

Problemet med slike "Pitot-rør" er visst at de er unøyaktige for de lave hastighetene vi har.

Så:

https://velocomp.com/products/aeropod

https://notio.ai/products/notio-ride-tracker

Andreas skrev (28 minutter siden):

Inspirert av Vindsus-tråden, ser for meg at kinnskjegget til geiranders har flere bruksfelt.

På seilfly bruker de ulltråd, så skal ikke kimse av enkle løsninger 😄

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene