Trehjulssykkel Posted September 26, 2023 Share Posted September 26, 2023 Har Googla og kontaktet forskjellige steder som har service på dempere, men finner ingen som kan og har deler til Mattoc. Noen som vet om noen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted September 26, 2023 Share Posted September 26, 2023 JBS er(var??) importør av Manitou, skulle jo tro og forvente at de visste noe, evnt hadde verksted-kontakter som fikser? Eller faller Mattoc mellom et par eierskap av Manitou slik at det ikke lages mer? Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trehjulssykkel Posted September 26, 2023 Author Share Posted September 26, 2023 Jørgen S. skrev (5 timer siden): JBS er(var??) importør av Manitou, skulle jo tro og forvente at de visste noe, evnt hadde verksted-kontakter som fikser? Eller faller Mattoc mellom et par eierskap av Manitou slik at det ikke lages mer? Ja! Tusen takk!🙏 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØysteinS Posted September 26, 2023 Share Posted September 26, 2023 JBS-Jørgen fortalte meg at de har alt av deler, for et år siden eller så. Kom akkurat på at Mattoc'en min trenger litt omsorg. Handla: https://sportsdeal.no/fork-service-kit-magnum-mastodon-mattoc-32179.html-245428#/3365-100_storrelser-1/8867-0_farger- 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted September 26, 2023 Share Posted September 26, 2023 Manitou ble kjøpt av Hayes for leeeeeenge siden. Mattoc kom nettopp i ny versjon,seøv om det har vært et par småjusteringer før årets modell ble lansert med større endringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trehjulssykkel Posted September 27, 2023 Author Share Posted September 27, 2023 Takk for informasjon. Hadde vært digg å kunnet ordne dette selv. Blir så imponert over sånt (@Øystein). Jeg får hjelp av JBS 🙏 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted September 27, 2023 Share Posted September 27, 2023 Manitou er superenkle å mekke på. Du trenger litt spesialverktøy for å fjerne ytterbein, demper og luftfjær, mend et er vel verdt pengene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trehjulssykkel Posted September 27, 2023 Author Share Posted September 27, 2023 baronKanon skrev (3 timer siden): Manitou er superenkle å mekke på. Du trenger litt spesialverktøy for å fjerne ytterbein, demper og luftfjær, mend et er vel verdt pengene. Kanskje jeg kan lære litt. Guttungen er superhandy, og mekker på alt han får lov til. Men noen ganger litt for ivrig. 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted September 27, 2023 Share Posted September 27, 2023 Trehjulssykkel skrev (45 minutter siden): Kanskje jeg kan lære litt. Guttungen er superhandy, og mekker på alt han får lov til. Men noen ganger litt for ivrig. 😁 Jeg har mekka på alt siden jeg var rundt 12-13, og har reparødelagt mye. Så lenge de har litt veiledning, er du sikra. Jeg hadde fattern med generell mekkeerfaring fra motorsykkel som hjelp, og han var kronisk allergisk mot å bruke penger på noe så dumt som spesialverktøy. - Jeg er kronisk tilhenger av spesialverktøy. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trehjulssykkel Posted September 27, 2023 Author Share Posted September 27, 2023 baronKanon skrev (9 timer siden): Jeg har mekka på alt siden jeg var rundt 12-13, og har reparødelagt mye. Så lenge de har litt veiledning, er du sikra. Jeg hadde fattern med generell mekkeerfaring fra motorsykkel som hjelp, og han var kronisk allergisk mot å bruke penger på noe så dumt som spesialverktøy. - Jeg er kronisk tilhenger av spesialverktøy. Morsomt! Er en del som har blitt reparødelagt her også gitt. Så jeg er livredd for at han skal skru på denne nye, feite sykkelen. Han har en handy far da… og en mor som bare er god på å skru pc🤓 synes det er litt skummelt. Redd for å ødelegge siden jeg ikke har gjort det før. Kanskje betale dem på JBS for å lære oss litt.🐐 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts