Gå til innhold

Amazon-Visma - kjør debatt


Jørgen S.

Anbefalte innlegg

Jeg liker det. At det kommer mer penger inn i sykkelsporten er bra. Selv om god økonomi gir åpenbare fordeler synes jeg ikke det er grunn til å klage over økonomiske forskjeller mellom lagene. Penger må jo kunne sies å være en av grunnene til at Norge hevder seg i blant annet ski, hvor vi har de beste smørerne og fasilitetene og tar oss råd til utallige høydeopphold for våre utøvere (hvem andre har vel råd til å gjøre høydetelt ulovlig?). Dette gjør at andre må strekke seg etter oss slik sykkelsporten kanskje nå må strekke seg (enda mer) etter TJV/TAV.

Det er også verdt å nevne at INEOS fortsatt har det største budsjettet, men de vinner jo omtrent ikke lengre, i motsetning til Alpecin som er det "fattigste" laget i WorldTouren.

Sitat

Ineos Grenadiers: Estimated budget of €45 million to €50 million.
Soudal-QuickStep: Estimated budget of €30 million to €35 million.
Jumbo-Visma: Estimated budget of €20 million to €25 million.
UAE Team Emirates: Estimated budget of €18 million to €20 million.
Bahrain Victorious: Estimated budget of €15 million to €20 million.
Trek-Segafredo: Estimated budget of €15 million to €20 million.
Team DSM: Estimated budget of €15 million to €18 million.
Bora-Hansgrohe: Estimated budget of €15 million.
AG2R Citroën Team: Estimated budget of €14 million to €16 million.
Astana Qazaqstan Team: Estimated budget of €14 million.
Movistar Team: Estimated budget of €13 million to €15 million.
EF Education-EasyPost: Estimated budget of €12 million to €14 million.
Groupama-FDJ: Estimated budget of €12 million to €14 million.
Cofidis: Estimated budget of €10 million to €12 million.
Jayco-AlUla: Estimated budget of €10 million to €12 million.
Arkéa-Samsic: Estimated budget of €10 million to €12 million.
Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux: Estimated budget of €8 million to €10 million.
Alpecin-Deceuninck: Estimated budget of €6 million to €8 million.

Forhåpentligvis vil dette gjøre at flere store aktører vurderer å gå inn som sponsorer i sykkellag, selv om det på mange måter er et tapsprosjekt. Jeg kan se for meg at franskmennene synes dette er dumt, men de er vel ikke akkurat kjent for en veldig sterk vinnerkultur innen sykling for tiden heller.

Det eneste negative jeg kan tenke meg for TJVs del nå som/hvis Amazon kommer inn er at de neppe får særlig mange nord-amerikanske fans med tanke på hvilket rykte Amazon har i den delen av verden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilan van Wilder med ganske klar beskjed her:
https://www.cyclingnews.com/news/we-dont-agree-with-all-this-we-want-to-continue-as-soudal-quickstep-van-wilder/

Skal være en god kompis av Remco. Roglic ser ut til å gå til Bora. Hadde vært magisk med Remco/INEOS, Roglic/Bora, Vingegaard/Visma og Pogi/UAE som GC-kamp i neste års TdF 🤩

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (13 minutter siden):

Ilan van Wilder med ganske klar beskjed her:
https://www.cyclingnews.com/news/we-dont-agree-with-all-this-we-want-to-continue-as-soudal-quickstep-van-wilder/

Skal være en god kompis av Remco. Roglic ser ut til å gå til Bora. Hadde vært magisk med Remco/INEOS, Roglic/Bora, Vingegaard/Visma og Pogi/UAE som GC-kamp i neste års TdF 🤩

Mye kulere enn en diskusjon om "hvem er kaptein nå da?" ja.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om en faktor i at sammenslåingen falt gjennom var at nye TJV risikerte å bli veldig upopulære i feltet. Slike ting var nok viktigere før enn nå, men om man ønsker å vinne TdF tror jeg ikke det hjelper å være feltets den rikeste og styggeste ulven i feltet.

De finansieres visstnok inntil videre av Pon som bl.a. eier Cervélo. Logisk at de ønsker å fortsette som sykkelsponsor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...