Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg liker det. At det kommer mer penger inn i sykkelsporten er bra. Selv om god økonomi gir åpenbare fordeler synes jeg ikke det er grunn til å klage over økonomiske forskjeller mellom lagene. Penger må jo kunne sies å være en av grunnene til at Norge hevder seg i blant annet ski, hvor vi har de beste smørerne og fasilitetene og tar oss råd til utallige høydeopphold for våre utøvere (hvem andre har vel råd til å gjøre høydetelt ulovlig?). Dette gjør at andre må strekke seg etter oss slik sykkelsporten kanskje nå må strekke seg (enda mer) etter TJV/TAV.

Det er også verdt å nevne at INEOS fortsatt har det største budsjettet, men de vinner jo omtrent ikke lengre, i motsetning til Alpecin som er det "fattigste" laget i WorldTouren.

Sitat

Ineos Grenadiers: Estimated budget of €45 million to €50 million.
Soudal-QuickStep: Estimated budget of €30 million to €35 million.
Jumbo-Visma: Estimated budget of €20 million to €25 million.
UAE Team Emirates: Estimated budget of €18 million to €20 million.
Bahrain Victorious: Estimated budget of €15 million to €20 million.
Trek-Segafredo: Estimated budget of €15 million to €20 million.
Team DSM: Estimated budget of €15 million to €18 million.
Bora-Hansgrohe: Estimated budget of €15 million.
AG2R Citroën Team: Estimated budget of €14 million to €16 million.
Astana Qazaqstan Team: Estimated budget of €14 million.
Movistar Team: Estimated budget of €13 million to €15 million.
EF Education-EasyPost: Estimated budget of €12 million to €14 million.
Groupama-FDJ: Estimated budget of €12 million to €14 million.
Cofidis: Estimated budget of €10 million to €12 million.
Jayco-AlUla: Estimated budget of €10 million to €12 million.
Arkéa-Samsic: Estimated budget of €10 million to €12 million.
Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux: Estimated budget of €8 million to €10 million.
Alpecin-Deceuninck: Estimated budget of €6 million to €8 million.

Forhåpentligvis vil dette gjøre at flere store aktører vurderer å gå inn som sponsorer i sykkellag, selv om det på mange måter er et tapsprosjekt. Jeg kan se for meg at franskmennene synes dette er dumt, men de er vel ikke akkurat kjent for en veldig sterk vinnerkultur innen sykling for tiden heller.

Det eneste negative jeg kan tenke meg for TJVs del nå som/hvis Amazon kommer inn er at de neppe får særlig mange nord-amerikanske fans med tanke på hvilket rykte Amazon har i den delen av verden.

  • Like 1

Vive le forum!

Posted
rosandholm skrev (13 minutter siden):

Ilan van Wilder med ganske klar beskjed her:
https://www.cyclingnews.com/news/we-dont-agree-with-all-this-we-want-to-continue-as-soudal-quickstep-van-wilder/

Skal være en god kompis av Remco. Roglic ser ut til å gå til Bora. Hadde vært magisk med Remco/INEOS, Roglic/Bora, Vingegaard/Visma og Pogi/UAE som GC-kamp i neste års TdF 🤩

Mye kulere enn en diskusjon om "hvem er kaptein nå da?" ja.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Posted

Jeg lurer på om en faktor i at sammenslåingen falt gjennom var at nye TJV risikerte å bli veldig upopulære i feltet. Slike ting var nok viktigere før enn nå, men om man ønsker å vinne TdF tror jeg ikke det hjelper å være feltets den rikeste og styggeste ulven i feltet.

De finansieres visstnok inntil videre av Pon som bl.a. eier Cervélo. Logisk at de ønsker å fortsette som sykkelsponsor. 

Vive le forum!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...