Gå til innhold

Reise med sykkel Norwegian?


Krisch

Anbefalte innlegg

Maksmål hos Norwegian er 250 x 79 x 112cm. Min Evoc koffert er 138 x 85 x 29cm. Oppdaget dette selvfølgelig etter at billettene var bestilt. Finnes det egentlig mindre sykkelkoffert?

Noen som har opplevd problemer i forhold til størrelsen på sykkelkoffert hos Norwegian?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert de kommer til å måle, men vet du hva evt. konsekvensen er?

Offtopic, men håpløst at de ulike flyselskapene har forskjellige maksmål på bagasje!

Endret av York

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (2 minutter siden):

Ikke sikkert de kommer til å måle, men vet du hva evt. konsekvensen er?

Offtopic, men håpløst at de ulike flyselskapene har forskjellige maksmål på bagasje!

Konsekvensen kan være at de ikke tar med kofferten, sa de på kundeservice chatten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flydd med en grønn hardcasekoffert jeg ikke husker navn på, en evoc softog har nå en scicon hvor sykkel står i stativ, med styre og sete som det står når jeg sykler.

en stuer sutra over tyngde en gang (vel, det har jeg betalt for sa jeg). Han var nok sliten, så no offence taken. Ene bremsehendel litt ute av pos en gang, på scicon (jeg skrur de ikke bom fast). Stripser nå en plankebit som er bittelitt lengre enn det styret er bredt. Så koffert har noe å falle på. 
Har også en airtag  neddi koffert, i tilfelle de roter vekk ved flybytte. Skjedde på hjemtur sist

 

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det noen som har erfaring med å pakke sykkel i pappeske for å ta med på norwegian-fly?

Jeg planlegger å fly til Tromsø i sommer med sykkel og turutstyr og sykle meg sørover til Oslo. Kan de nekte å ta sykkelen med på flyet, selv hvis jeg finner en ordentlig pappeske beregnet på sykler? Det står på nettsidene deres at: Sykkel må være pakket inn i hard- eller polstret emballasje som er laget spesielt for å transportere sykler, men jeg er litt usikker akkurat hvor strenge de er på dette, og om en pappeske faller under definisjonen for "laget spesielt", noe den for så vidt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykkelist skrev (34 minutter siden):

Er det noen som har erfaring med å pakke sykkel i pappeske for å ta med på norwegian-fly?

Jeg planlegger å fly til Tromsø i sommer med sykkel og turutstyr og sykle meg sørover til Oslo. Kan de nekte å ta sykkelen med på flyet, selv hvis jeg finner en ordentlig pappeske beregnet på sykler? Det står på nettsidene deres at: Sykkel må være pakket inn i hard- eller polstret emballasje som er laget spesielt for å transportere sykler, men jeg er litt usikker akkurat hvor strenge de er på dette, og om en pappeske faller under definisjonen for "laget spesielt", noe den for så vidt er.

Pappeske går helt fint.

Fåes gratis i de fleste sportsbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...