Krisch Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Maksmål hos Norwegian er 250 x 79 x 112cm. Min Evoc koffert er 138 x 85 x 29cm. Oppdaget dette selvfølgelig etter at billettene var bestilt. Finnes det egentlig mindre sykkelkoffert? Noen som har opplevd problemer i forhold til størrelsen på sykkelkoffert hos Norwegian? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 (edited) Ikke sikkert de kommer til å måle, men vet du hva evt. konsekvensen er? Offtopic, men håpløst at de ulike flyselskapene har forskjellige maksmål på bagasje! Edited October 10, 2023 by York Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Elverum Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Aldri sett noe målbånd der i gården. Har 10 turer med koffert, ca. De veier, thats it. Quote Om itj ainna så på trass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krisch Posted October 10, 2023 Author Share Posted October 10, 2023 York skrev (2 minutter siden): Ikke sikkert de kommer til å måle, men vet du hva evt. konsekvensen er? Offtopic, men håpløst at de ulike flyselskapene har forskjellige maksmål på bagasje! Konsekvensen kan være at de ikke tar med kofferten, sa de på kundeservice chatten.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Auda 😐 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krisch Posted October 10, 2023 Author Share Posted October 10, 2023 Er jo en "softbag", så jeg får prøve å sette et par jekkstropper rundt for å komprimere den 6cm😅 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Elverum Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Selvsagt sa de det på chatten… Quote Om itj ainna så på trass Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesmoSkier Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Jeg har flydd med Evoc sykkelkoffert og Norwegian i en del år og har aldri opplevd noen problemer rundt størrelsen på kofferten. Men nå er det faktisk en stund siden når jeg tenker meg om, begge alpeturene etter Covid har vært med SAS (og det var ikke noen problemer der heller). Quote Helge https://www.strava.com/athletes/1635481 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Elverum Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 (edited) Flydd med en grønn hardcasekoffert jeg ikke husker navn på, en evoc softog har nå en scicon hvor sykkel står i stativ, med styre og sete som det står når jeg sykler. en stuer sutra over tyngde en gang (vel, det har jeg betalt for sa jeg). Han var nok sliten, så no offence taken. Ene bremsehendel litt ute av pos en gang, på scicon (jeg skrur de ikke bom fast). Stripser nå en plankebit som er bittelitt lengre enn det styret er bredt. Så koffert har noe å falle på. Har også en airtag neddi koffert, i tilfelle de roter vekk ved flybytte. Skjedde på hjemtur sist Edited October 10, 2023 by Ivar Elverum Quote Om itj ainna så på trass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hen9ng Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Flyr kun med Norwegian, og flydd med på Evoc sin bike bag pro og Douchebag sine. Aldri sett antydninger til målebånd. Så det ville jeg tatt med knusende ro. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddefa Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Aldri opplevd problem med Norwegian og sykkelkoffert, heller ikke en en kompis som har DB. Skal fly på lørdag og da er han med DB kofferten med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Elverum Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Hen9ng skrev (1 time siden): Flyr kun med Norwegian, og flydd med på Evoc sin bike bag pro og Douchebag sine. Aldri sett antydninger til målebånd. Så det ville jeg tatt med knusende ro. Ditto! 🙂 Quote Om itj ainna så på trass Link to comment Share on other sites More sharing options...
sykkelist Posted November 27, 2023 Share Posted November 27, 2023 Er det noen som har erfaring med å pakke sykkel i pappeske for å ta med på norwegian-fly? Jeg planlegger å fly til Tromsø i sommer med sykkel og turutstyr og sykle meg sørover til Oslo. Kan de nekte å ta sykkelen med på flyet, selv hvis jeg finner en ordentlig pappeske beregnet på sykler? Det står på nettsidene deres at: Sykkel må være pakket inn i hard- eller polstret emballasje som er laget spesielt for å transportere sykler, men jeg er litt usikker akkurat hvor strenge de er på dette, og om en pappeske faller under definisjonen for "laget spesielt", noe den for så vidt er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plankepetter Posted November 27, 2023 Share Posted November 27, 2023 sykkelist skrev (34 minutter siden): Er det noen som har erfaring med å pakke sykkel i pappeske for å ta med på norwegian-fly? Jeg planlegger å fly til Tromsø i sommer med sykkel og turutstyr og sykle meg sørover til Oslo. Kan de nekte å ta sykkelen med på flyet, selv hvis jeg finner en ordentlig pappeske beregnet på sykler? Det står på nettsidene deres at: Sykkel må være pakket inn i hard- eller polstret emballasje som er laget spesielt for å transportere sykler, men jeg er litt usikker akkurat hvor strenge de er på dette, og om en pappeske faller under definisjonen for "laget spesielt", noe den for så vidt er. Pappeske går helt fint. Fåes gratis i de fleste sportsbutikker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts