Gå til innhold

Bra 140mm budsjett gaffel


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en grei gaffel til en "reste hardtail", men er litt bakpå når det gjelder aktuell kunnskap.

Trenger:

- 140mm vandring

- 34-36mm innerbein

- Boost 110 x 15

Har sett på litt forskjellig, for eks.

- RS 35 GOLD RL

- RS Yari RC

- RS Revelation RC

- Marzocchi Bomber Z2

Er det noen av disse om er å anbefale evt er det noen som har gått meg hus forbi??

Det er helt greit med en OEM gaffel som jeg kan kjøpe på finn.no eller Sykkel.org og det trenge rikke være topp notch.

Skal brukes på times turer i skogen bak huset og kanskje noen runder i Nesbyen og Gullia om jeg vil spare fulldemperen som er litt for racy til sånt bruk.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp 35 Gold. Den er fryktelig enkel og "spiker" fort, er min erfaring. Den kan heller ikke oppgraderes noe særlig hvis du blir misfornøyd, OG den er urimelig tung(selv for reservesykkel??)


De andre er kurrant og funker fint.
På Yari og Revelation kan du senere også oppgradere både luftfjær og demper til noe dyrere om du vil.

Marzocchien er vel en Fox Performance i praksis, funker finfint.

Og alle disse kan hvemsomhelst ta enkel service på.

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bytte stempel for å bytte vandring på alle du har nevnt.

Rhythm 36 er ikke feil.

Selv tror jeg nok Marzocchi Z2 er i toppen av de du har nevnt. Det er ikke en GRIP-demper, men en halvåpen demper. Selve kompresjonsdemperen er en shimmet demper noe tilsvarende GRIP. Returdemperen er nok ganske enkel, utfra det jeg klarer å se utfra sprengskisser og servicemanual. Denne har tilgjengelige luftfjærer med 100-150mm vandring. Er samme lutftjær som Rhythm 34.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge til Fox 34 tenker jeg. 
Det er en del å velge i på Finn.no Denne for eksempel
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=322461200
Noen kommer sikkert til å si at 34 er aaalt for veik og myk og at det minste man kan bruker er 36, men jeg er sannelig ikke sikker. 

Jeg ser ikke hvilken variant det er på den på Finn, men på Fox er det enkelt å sjekke om du får den firesifrede koden på den og slår opp her:
https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike Så kommer alle detaljer om gaffelen. 

Lykke til
LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...