Gå til innhold

Skal counter for "unread items" beholdes?


baroudeur

Ønsker du å beholde "unread items" counter?  

35 stemmer

  1. 1. Ønsker du å beholde "unread items" counter?

    • Ja
      10
    • Nei
      22
    • Ingen formening
      4

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

For noen dager siden ble det installert en counter for "unread items" øverst til høyre på forumet. Denne har samme funksjon som "ulest innhold" like under (i desktop view), men er noe mer synlig.

image.png.6a8c59ccf9fbb7bd277cc3faa68b507f.png

Dessverre fungerer den ikke helt optimalt i den forstand at den fortsatt viser ulest innhold om man leser innholdet direkte via forumet. I tillegg til dette er designet mindre bra og det får jeg ikke gjort noe med sånn umiddelbart. 

Ettersom funksjonen både har mangler og koster noen hundrelapper i året, er det greit å ta en vurdering om vi faktisk skal beholde den. Så gjerne gi din mening i pollen.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme flow vil også fungere via "ulest innhold"-lenken like under. Den er ikke fullt så synlig, men bruken blir fort en vane.

Det største argumentet mot counteren er at den ikke oppdateres i henhold til ulest innhold som leses direkte på forumet, som er halve poenget med funksjonen. Det hjelper heller ikke å gå inn på counteren når forumet er lest og refreshe for å nullstille.

  • Thanks 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hbakken skrev (7 minutter siden):

Stemte ja før jeg leste hele tråden. Skulle gjerne endret til Nei nå 🙂 Ikke vits å ha om når den ikke fungerer skikkelig og i tillegg koster peng. 

Det går bra, stemmen din kan telles manuelt heller.

Den fungerer etter min erfaring såpass dårlig at jeg mener ganske klart at den bør fjernes. Samtidig er det viktig å kartlegge hva andre mener.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dere to er vi da på 10 vs 4 for å fjerne. For min egen del blir det bare mer og mer tydelig hvor problematisk den er i bruk og at den ikke nullstiller seg om man ikke leser via den.

Jeg fronter pollen på forumforsiden for en periode før den stenges og knappen eventuelt fjernes.

  • Like 2

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å fjerne, spør du meg. "Ulest innhold" fører jo til samme sted, eneste forskjell er at man ikke på forhånd får et tall (som ikke er så veldig nyttig heller). Det er også et visuelt forstyrrende element, synes jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg å gjøre ting manuelt selv så jeg pleier alltid å skru av så mye automatiske greier på nettsider og apper osv slik at det blir enklere å oppsøke hva jeg selv ønsker. Det blir så mye påminnelser her og der veldig raskt om alt er på, så det mister helt sin hensikt i mine øyne. Blir bare flyende rundt og trykke her og der for å få det bort.

Mye bedre å sette på en eller annen påminnelse en eller annen plass om man skulle ha et behov, men utover det ønsker jeg alt bare av.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...