Gå til innhold

Stekeovn kaputt - tips til ny?


Anbefalte innlegg

Det fins jo verre dager å måtte lete etter ny stekeovn, men kjipt uansett. Gaggenauen tok kvelden etter ca 20 år, plutselig ble det helt stilt uten noen gåen sikring eller andre obvious feil. 
 

Ny ovn trenger ikke dampfunskjon, og bør helst koste mellom 4000 og 7000 kr. Noen som har anbefalinger eller råd om hva jeg IKKE må kjøpe?

To kandidater:

https://www.whiteaway.no/hvitevarer/ovn/innbyggings-ovn/product/electrolux-cop801x/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc
 

https://www.whiteaway.no/hvitevarer/ovn/innbyggings-ovn/product/gorenje-bo6725e02bg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyrolyse er kjekt å ha, forenkler rengjøring men bør ikke brukes for ofte. Jeg fikk ødelagt et varmeelement på en ovn en gang, tekniker som var innom å fiksa den (på garantien) sa det var slitasje pga pyrolysebruk som hadde knekt det. Den gang kjørte jeg pyrolyse 2-3 ganger pr år. Han anbefalte maks 1 gang pr år. Ellers ser den Electroluxen mest forseggjort ut. Litt mer funksjoner bl.a med fint display. Gorenje ovnen ser litt skrapet/enkel ut. Ser ikke ut til at den har klokke/timer som jeg liker å bruke. Så jeg hadde nok gått for Electroluxen som fremstår litt mer moderne og avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LarsB opplevde noe lignende og fikk tips i tråden Stekeovnkollaps - ny eller fikse.

Mye som er gøy i 5 minutter, f.eks. wifi, skjerm og app. Annet er faktisk nyttig, som pyrolyse.

Hilsen mann som har brukt mer tid enn han vil innrømme på Bosch/Siemens HomeConnect og wifitilkobling, uten å kunne forklare hva annet positivt det har medført en at ventilator og platetopp "snakker sammen".

  • Haha 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (1 time siden):

@LarsB opplevde noe lignende og fikk tips i tråden Stekeovnkollaps - ny eller fikse.

Mye som er gøy i 5 minutter, f.eks. wifi, skjerm og app. Annet er faktisk nyttig, som pyrolyse.

Hilsen mann som har brukt mer tid enn han vil innrømme på Bosch/Siemens HomeConnect og wifitilkobling, uten å kunne forklare hva annet positivt det har medført en at ventilator og platetopp "snakker sammen".

HomeConnect på ovn er faktisk litt praktisk. Fjernstart av ovn, sjekke klokka/tid igjen og evt sjekke kjernetemp fra telefonen. Men jeg ville ikke betalt veldig mye ekstra kun for å få dette.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...