Gå til innhold

Stuck girstrømpe


Anbefalte innlegg

Skal montere AXS-gir og kvitte meg med girstrømpa, men hun nekter å gi slipp 🫣

Strømpa sitter bomfast både i downtube og i kjedestaget. Hvem fant ut at innvendig vaierføring var så jævlig smart?

Noen som har lyse ideer?

Kan selvsagt klippe den av - det girer likevel bra uansett - men hadde nå vært deilig å få fjerna de gamle greiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er grus inni der. Prøv å få tak i strømpa med en tang og dra først fra den ene enden og deretter den andre, litt forsiktig brutalt, så kommer den nok til slutt. 

Det kan hjelp å spyle litt vann inni kabelrøret, fra begge ender. På din sykkel er det helstøpte rør så du trenger ikke å være redd for å fylle ramma med vann. 

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem tidligere i år. Etter å ha prøvd mye forskjellig og fått tips i en Yeti Facebook gruppe endte jeg opp med å måtte drille ut strømpa, mulig det også hjalp at jeg i flere dager hadde sprøytet vann inn i håp om å få gjørma til å løsne litt. Hvis drill forsøket ikke hadde gått og strømpa hadde ryket tror jeg aldri jeg ville kunne fått den ut, så anbefaler derfor heller ta den til et verksted. Har også senere lest om folk som har fått ramma bytta på garanti etter at selv verksted har måtte gi opp.. Etter at strømpa var ute var det fortsatt så tett med gjørme at jeg ikke fikk sprøytet vann gjennom.. 
image.jpeg.021342f26f42dbbb87903f609f14a68a.jpegimage.jpeg.db2ae0f13565a1ad5f008a59131bd5eb.jpeg

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...