runermm Posted December 5, 2023 Share Posted December 5, 2023 Skal montere AXS-gir og kvitte meg med girstrømpa, men hun nekter å gi slipp 🫣 Strømpa sitter bomfast både i downtube og i kjedestaget. Hvem fant ut at innvendig vaierføring var så jævlig smart? Noen som har lyse ideer? Kan selvsagt klippe den av - det girer likevel bra uansett - men hadde nå vært deilig å få fjerna de gamle greiene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan77 Posted December 5, 2023 Share Posted December 5, 2023 Frysespray inni strømpe, så den trekker seg litt sammen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polkadot Posted December 12, 2023 Share Posted December 12, 2023 Vanligvis er det fordi det er gjørme inne i rammen. Jeg har brukt alt fra wd-40 til varmt vann. Men ikke frysespray. Enkleste var litt varmt vann, så rikke på strømpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roy Posted December 12, 2023 Share Posted December 12, 2023 Tipper det er grus inni der. Prøv å få tak i strømpa med en tang og dra først fra den ene enden og deretter den andre, litt forsiktig brutalt, så kommer den nok til slutt. Det kan hjelp å spyle litt vann inni kabelrøret, fra begge ender. På din sykkel er det helstøpte rør så du trenger ikke å være redd for å fylle ramma med vann. Quote NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter Link to comment Share on other sites More sharing options...
runermm Posted December 12, 2023 Author Share Posted December 12, 2023 Takk for tips! Er litt for travelt i førjulsstria til å sette inn et støt her. Ser på saken over jul tror jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusO Posted December 17, 2023 Share Posted December 17, 2023 Hadde samme problem tidligere i år. Etter å ha prøvd mye forskjellig og fått tips i en Yeti Facebook gruppe endte jeg opp med å måtte drille ut strømpa, mulig det også hjalp at jeg i flere dager hadde sprøytet vann inn i håp om å få gjørma til å løsne litt. Hvis drill forsøket ikke hadde gått og strømpa hadde ryket tror jeg aldri jeg ville kunne fått den ut, så anbefaler derfor heller ta den til et verksted. Har også senere lest om folk som har fått ramma bytta på garanti etter at selv verksted har måtte gi opp.. Etter at strømpa var ute var det fortsatt så tett med gjørme at jeg ikke fikk sprøytet vann gjennom.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts