Gå til innhold

Genial kassettavdragar å ha med på tur


torhovland

Anbefalte innlegg

Kva gjer du om du av ein eller annan grunn må av med kassetten ute på tur? For eksempel for å skifte ei eike, eller rette opp ei skeiv tann? Ein vanleg kassettavdragar er enkel nok å ha med, men du må jo ha også ha skiftenøkkel/fastnøkkel og kjedepisk. Litt mykje å ta med just in case.

Men denne skulle kunne få fast plass i verktøyposen:

Endret av torhovland
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom sak, men klarer ikke å se for meg hvorfor jeg skulle ta av kassetten på tur. Eller vent, jeg fikk jo surret gavesnøre i kassetten rett før jul.. 😱 Ser litt skummelt ut med girøret dog 🤔

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (2 timer siden):

Morsom sak, men klarer ikke å se for meg hvorfor jeg skulle ta av kassetten på tur. Eller vent, jeg fikk jo surret gavesnøre i kassetten rett før jul.. 😱 Ser litt skummelt ut med girøret dog 🤔

Hvis man ryker en eike på kassettsida og den igjenhengende biten dingler seg fast i kassett kan jeg se for meg det er kjekt. Er jo et kant-tilfelle såklart.

Har røket eike på lang bushetur på den sida, men eike va så lang at jeg kunne snurre den rundt andre eiker... men fortsatte 3 timer til.
Stein -> gir -> gir inn i eike (ble bøyd girøre også av det)

På video/bilde... 
image.png.6551aac3479abeea808da49a1c793e6f.png



Men vi snakker jo cornercase her.

Endret av Jørgen S.
  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (1 time siden):

Eg har også opplevd at låseskiva (på kassett og bremseskive) har løsna. Det skal jo ikkje skje om det er montert riktig, men det kan skje.

No treng vi berre eit like enkelt verktøy for å bytte pressfit-kranklager 😄

Vi kjøper ny ramme for å omgå pressfit-driten 😄

 

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...