Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen som har erfaring med Salomon S/Race Classic Prolink? 

Hva er erfaringen med disse, er de bra?

Og er de holdbare? Glidelåsen virker noe skjør og snøringen er veldig tynn.

Jeg vurderer også ev. Rossignol XC 10 Classic. 

Madshus synes jeg blir for lange for min brede fot og Alpina gir meg problemer i hælen. 

Posted

Mine brede føtter elsker Alfa sin wide-lest, men de er nok ikke de letteste og stiveste skoene du finner. Veldig behagelige og vanntette, da.

Posted

Jeg har Salomon S/Race Classic. Jeg tror de er fire sesonger gamle nå, og jeg går en god del på ski. Skoene bærer ikke tegn til slitasje i det hele tatt. Beste skiskoene jeg noen gang har hatt. Jeg kjøper glatt et par til om jeg kommer over et godt tilbud, bare for å ha i backup.

Den tynne snøringen er solide nylonsnører med hurtiglås, tilsvarende dem Salomon bruker på en del joggesko. Solide greier. Glidelåsen er ikke noe problem. Løp og kjøp, du vil ikke angre.

Posted

Jeg har flere par, men ender alltid tilbake til Salomon S/Race Classic. De har jeg brukt relativt mye og de ser nye ut. Veldig ofte ryker noe stramming, glidelås eller annet på skisko. Moren min har de også, og null problemer. Hadde nok kjøpt de igjen hvis jeg hadde trengt sko.

• Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Posted

Har hatt et par Alpina CCX i mange år, og de er gode og varme. Dessverre litt smal lest for min fot så lilletærne mine får kjørt seg litt, men ikke verre enn at jeg ikke orker kjøpe nye 🙂

Posted

Takk for raske og gode tilbakemeldinger, det ser ikke ut som jeg trenger bekymre meg for holdbarheten. Salomon skoene virker veldig komfortable i butikk, så da blir det nok de.