Gå til innhold

Bikepacking; pedaler&sko


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva som er forskjellen på dette og et standard spd. Men jeg ville valgt et system der det er mulig å få tak i sko som også fungerer når man er av sykkelen og på hike-a-bike seksjoner. Iallefall når det er ritt/tur med tidtakning. På feriebikepacking ville jeg prioritert å få meg meg noen ekstra sko/sandaler til å bruke når man ikke sykler.

I finne sko som funker og vite at det er bra på lange turer er ikke lett. Min erfaring er at førsteinntrykket/magefølelsen når du tar på skoene er sånn noenlunde til å stole på. Sko jeg har syklet ganske langt på har vist seg å komme til kort når turene blir krevende.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker landeveisko og pedaler. Syns ikke stive terrengsko er så forskjellige å gå på og liker uansett å lufte føttene/gå litt rundt i normale sko i pausene. Har dermed med noen super lette sko som heller ikke tar mye plass. Sykler 80+ % asfalt. Svarene her vil nok være veldig avhengig av hva folk er vant til og hvilke type turer de liker. Som svaret mitt også 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time pedaler er gull, savner fortsatt mine som jeg brukte i veldig mange år, men gikk tilbake til Shimano for enkelthetsskyld for noen år siden

Største utfordringen min var å få tak i cleats, da de slites raskt pga de er i en messing legering.

Ellers er Time:

- veldig holdbare - har ikke bytta lager i mine på gud vet hvor mange år og 1000km

- veldig tydelig ut og innklikk

- Bra med flyt

- bortimot vaksinert mot problemer med gjørme, snø og annet dritt fomr kan sette seg i pedalene

Eneste utfordringen var en pedal som ligner den du viser som fikk ødelagt innfestingen av den ene "kloa" slik at den ikke låste som den skulle.

Det var nok pga plastmateriale og gjentatte slag mot stein.

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...