Gå til innhold

Racerføre i Osloområdet?


Viceroy

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har våget seg ut på racer i Osloområdet i det siste? Værmeldingen ser lovende ut fremover, men hvordan er det på veiene, er det mye grus og salt f.eks? Tenker hovedsakelig på de "vanlige" turene som kan gjøres på en time eller to etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av saltet er nok skylt vekk siste dagene, men det er fortsatt kaldt på nettene så de har nok saltet igjen en del steder.

Samme med grus, skylt vekk for det meste, men også akkumulert seg mye andre steder. Mer tro på Mosseveien enn Tryvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Maridalen er det fine landeveisforhold. Jeg så blant annet en slik syklist i går. Husk at det blir frost om morningene fremover så det er fare for "svart" is. Og det er også småsurt om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pendlerstrekket Bærum-Oslo var overraskende mange strekninger blitt kostet og feiet siden i går.

Noen huller med masse grus fortsatt, men fristet å ta en tur uten piggdekk. Før jeg så det var meldt frost igjen i natt... 😞

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inn Sørkedalen i går og opp til Voksen Skog på "glatte" og tynne dekk. Helt greit, ingen grus eller andre uhumskheter, men fortsatt noe vann i veibanen flere steder. Som andre skriver, husk at det blir frost på natten fremover så det er nok tryggest å vente til ettermiddagen med en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skeptisk i går ettermiddag, var ganske vått opp vollsveien i skyggen, men etter å ha sett det i morrest skifter jeg nok til sommerdekk i ettermiddag. I morrest kom jeg meg på jobb uten å bli våt på dekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker veldig tørt og fint nå, men pass på steder det er en del skygge. Vært kaldt på natten, så er fare for en del is der det er smeltevann og fortsatt kaldt.

Ellers er det såpass hardt i en del skiløyper at jeg sikkert kunne syklet i skisporet med grusdekk uten å lage merker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...