Gå til innhold

Drone - er det noe å bruke penger på ?


Gubben

Anbefalte innlegg

KAN bruke briller, men det går også an å koble på telefonen og fly som hvilken som helst annen Dji. Kan også fly VLOS og nærme der du er uten noe video. 

Batteriene varer omtrent 15 minutter, så det er jo en fordel å ha to tre ekstra liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (På 24.3.2024 den 12.33):

Til TS; sjekk om HOVERAIR X1 kan innfri behovet ditt. Jeg var selv svært skeptisk før jeg tester den og ble utrolig positivt overrasket. Har skrevet test av den, og du finner plenty av videoer på YouTube som viser det bedre enn meg. Likevel tror jeg du får et greit inntrykk.

https://pulssonen.no/hoverair-x1-test/

Linken din henviser til en side som ikke sender til Norge, andre er utsolgt.
Aliexpres har...vet ikke helt om jeg handler derfra først.

Er det noen aktører i Norge som selger slike droner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (På 12.4.2024 den 21.04):

@Gubben forsøk igjen nå. Endrer slik at du skal få opp Norge umiddelbart. Husk mva og forenklet toll. Jeg regnet ut at den kommer på ca 560 Euro med alle avgifter. Fremdeles verifying mye for pengene.

Vil tipse om å kjøpe forsikring gjennom coverdrone.com. Koster 44 euro for et år 🙂 

jeg fikk ikke betalt via linken din og bestilte fra mine venner i kina på aliexpress...så får man se om pakken kommer i posten føre det blir bart i skogen 🙂
enkelte betalte youtubere skryter av nye "follow me" funksjoner så dette bare må blir bra

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (3 timer siden):

jeg fikk ikke betalt via linken din og bestilte fra mine venner i kina på aliexpress...så får man se om pakken kommer i posten føre det blir bart i skogen 🙂
enkelte betalte youtubere skryter av nye "follow me" funksjoner så dette bare må blir bra

Kult at du kjøpte! Rart det ikke fungerte. Flere som har kjøpt, og det fungerer for meg.

For å være ærlig så er det problemet du nevner nettopp hvorfor jeg startet for meg selv. Jeg får mine mailer jeg også, og er ganske krass i tilbakemeldingen😉

Jeg var selv veldig skeptisk til denne, men måtte legge bort all tvil. Nå har jeg kjøpt forsikring slik at jeg kan føle meg litt tryggere med drone nummer to. Follow mode of Dolly Mode er meget gode. De har også oppdatert dronen med follow mode fra siden.

Hvor mye måtte du betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har dronen landet på døra med UPC og snaut to ukers leveringstid fra aliexpress, 399$. avventer eventuelle krav fra UPC

artig liten sak,
appen som jeg skulle laste ned fikk jeg ikke lastet ned uten videre, litt knot. virker ikke helt som den skal.
brukergrensesnittet på dronen er så enkel at en gammel mann tok det direkte.

dette bare må bli morro

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (1 time siden):

da har dronen landet på døra med UPC og snaut to ukers leveringstid fra aliexpress, 399$. avventer eventuelle krav fra UPC

artig liten sak,
appen som jeg skulle laste ned fikk jeg ikke lastet ned uten videre, litt knot. virker ikke helt som den skal.
brukergrensesnittet på dronen er så enkel at en gammel mann tok det direkte.

dette bare må bli morro

Grattis 🙂. Har du Android eller iOS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er Hoover'n testet i hagen, på fotballbanen og på skogsstier.

Helt kort foreløbig, dronen fremstår overraskende nok som litt skrøpelig og jeg lurer på lang levetid den har i mine hender. Litt enkelt kamera som sliter når lysbildet ikke er jevnt, fx på skyggefulle stier og klar himmel. Utfordringer med jevne flater som gressbaner og muligens også store asfaltflater. Da sier dn takk for seg og lander.
Follow me modusen har begrensninger på trange skogsstier, men her må man prøve seg frem og lære. På litt åpne strekk i lav fart fungerer det bra
 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gubben skrev (På 6.5.2024 den 12.51):

Da er Hoover'n testet i hagen, på fotballbanen og på skogsstier.

Helt kort foreløbig, dronen fremstår overraskende nok som litt skrøpelig og jeg lurer på lang levetid den har i mine hender. Litt enkelt kamera som sliter når lysbildet ikke er jevnt, fx på skyggefulle stier og klar himmel. Utfordringer med jevne flater som gressbaner og muligens også store asfaltflater. Da sier dn takk for seg og lander.
Follow me modusen har begrensninger på trange skogsstier, men her må man prøve seg frem og lære. På litt åpne strekk i lav fart fungerer det bra
 

 

Mulig du hadde litt høye forventninger til hva en så liten drone er i stand til, men må jo bare si jeg er imponert over den videoen.

Dronen er overraskende god med tanke på størrelse og vekt, men det krever også at du setter deg inn i de ulike modusene og hvilke innstillinger du bør endre for å få mest ut av den.

Anbefales å melde deg inn i noen av Facebook gruppene for dronen. Utrolig mye gode tips der 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alt annet her i verden så blir det nok en del prøving og feiling. Det er en del grantrær som er stygt skamfert på Karistien....regner med at det er med dronefilming som med fotografering, planlegging er halve jobben.
Det med fart blir jo en smal sak og finne ut av, men det med lysforhold er vel så spennende

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (20 minutter siden):

Som alt annet her i verden så blir det nok en del prøving og feiling. Det er en del grantrær som er stygt skamfert på Karistien....regner med at det er med dronefilming som med fotografering, planlegging er halve jobben.
Det med fart blir jo en smal sak og finne ut av, men det med lysforhold er vel så spennende

Har trua! Den filmen du la ut var i ferd fall veldig bra og inspirerende 🙂. Btw. jeg endte opp med kjøpe forsikring på coverdrone.com. Ca 450 kr for ett år. Mulig mindre for din del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...