Gå til innhold

Garmin + Wahoo?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat gått til anskaffelse av en Garmin Fenix 7-klokke, og bruker en Wahoo Roam v1 som sykkeldatamaskin. Er det noen flere som har tærne i flere økosystem og har funnet en god måte å overføre data fra Wahoo til Garmin for å få all den innsikten Fenix 7 kommer med? Tenker da på treningsbelastning, restitusjonstid o.l.

Leste litt på nett og én mulighet er å koble effekt- og pulsmåler til både klokke og sykkeldatamaskin og starte begge når man skal ut på tur, men kun ha én som laster opp til Strava.

Et annet alternativ er å kjøpe en Edge-enhet for enkelhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "gifta" meg med Garmin, og da blir man der... Er veldig fornøyd med Edge, og kundeservice hos Garmin er helt rå. Har hatt lyst til å prøve Hammerhead Karoo 2, men er ikke aktuelt mtp Forerunner som sitter på håndleddet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke ulike plattformer og overføre informasjon mellom de, men det er ingen måte å integrere data fra et annet system over til Garmin for å påvirke treningseffekt, treningsbelastning, restitusjonstid, og så videre. Disse beregningene gjøres direkte i klokken, og ikke Garmin Connect. Og data du har i Garmin Connect vil ikke overføre til klokken med mindre der registrert med en Garmin enhet.

 

Disse beregningene gjøres direkte i klokken, og ikke Garmin Connect. Og data du har i Garmin Connect vil ikke overføre til klokken med mindre der registrert med en Garmin enhet.

Du kan derimot få overført aktiviteter du har utført men ikke-Garmin-enhet, til Garmin Connect. Jeg har skrevet en guide til deg i linken under. Dersom du har en iPhone bruker du en app som heter RunGap. Har du Android, fungerer blant annet Synk My Tracks.

https://pulssonen.no/rungap-synkroniser-treningsdata/

men i utgangspunktet ser jeg ikke helt problemet. Hvorfor starter du ikke bare Garmin klokka og Wahoo computeren samtidig? Du kan følge med på computeren på sykkelstyret, mens klokka di registrerer all info i bakgrunnen..

Endret av torbjornhb
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hammerhead sykkelcomputer og Garmin Epix 2 klokke. Jeg logger alltid dobbelt når jeg sykler. Sletter en av øktene fra Strava i ettertid. Greit å mate klokka med så mye informasjon som mulig. Zwift snakker direkte med Garmin Connect så det skal taes med i beregningen, men det er ikke alltid jeg husker å slette dobbel-logginger der. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, da blir det logging på to enheter.

23 hours ago, torbjornhb said:

men i utgangspunktet ser jeg ikke helt problemet. Hvorfor starter du ikke bare Garmin klokka og Wahoo computeren samtidig? Du kan følge med på computeren på sykkelstyret, mens klokka di registrerer all info i bakgrunnen..

Det er i utgangspunktet ingen problem, ville bare høre om det var noen mulighet for å unngå dobbeltlogging, men det høres ikke sånn ut. Viktig å tenke på aeromarginer når man peser unna i 17 km/t.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olve skrev (20 minutter siden):

Takk for svar alle sammen, da blir det logging på to enheter.

Det er i utgangspunktet ingen problem, ville bare høre om det var noen mulighet for å unngå dobbeltlogging, men det høres ikke sånn ut. Viktig å tenke på aeromarginer når man peser unna i 17 km/t.

Vet ikke om det hjelper, men dersom du registrerer økten på begge enhetene samtidig, så vil RunGap importere begge, men ikke nødvendigvis importere begge øktene til en gitt plattform...

Bruker du er HRM-PRO Plus pulsbelte, så vil du nok få treningsbelastning, effekt, etc..

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...