Gå til innhold

Oppdal - Landevei


Anbefalte innlegg

Er vel å banne i kirka å sykle landevei der, men jeg skal til Oppdal på jobbarrangement til helga og ser det er meldt sol og 5-6 grader på lørdag. Har sykkel i bilen så det frister med en tur, tross alt prima sykkelvær.

Det jeg lurer på er om denne turen er gjennomførbar nå mtp snø/føre? Noen lokalkjente som har vært rundt? Ser en fyr på strava syklet i januar, er vel noe grus på denne runden kanskje?
https://www.strava.com/routes/3210907128163449512

På forhånd takk!

Endret av rosandholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fine og bare veier ut til litt før Skarvatnet da jeg var til seters i bøgda i påska, men tør ikke garantere noe lengre ut, det kan nok tenkes å være noen isparti der avrenning møter tæle (det er fortsatt ganske kaldt på nattestid). I følge en kompis som var på Nerskogen i påska var det isfrie veier. Forholda på Gamle Kongevei tilbake har jeg lite info om.

  • Like 1

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Oppdal siste uka og det har vært veldig varmt før kulda kom tilbake i dag. Veiene er bare, men mye rullegrus og det er nok stedvis isete partier. For øvrig lite snø i terrenget. Randofolket fortviler. 

Endret av runermm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (5 minutter siden):

Har vært på Oppdal siste uka og det har vært veldig varmt før kulda kom tilbake i dag. Veiene er bare, men mye rullegrus og det er nok stedvis isete partier. For øvrig lite snø i terrenget. Randofolket fortviler. 

Har i tillegg både randoski og langrennsski i bilen så noe må jeg vel få gjort 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere vårslepp der jeg bare har sykla utover mot Skarvatnet til jeg ble litt for irritert over frossent vannparti over veien og bare snudd (som regel i partiet mot enden av Skarvatnet/Høgskaret). Så du får garantert syklet langt nok til at du får en tur vil jeg tro.

Har du ikke møtt mye is før du passerer ryggen der du vipper nedover mot Nerskogen tipper jeg det gjerne er fint resten av runden og.

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (5 timer siden):

Har hatt flere vårslepp der jeg bare har sykla utover mot Skarvatnet til jeg ble litt for irritert over frossent vannparti over veien og bare snudd (som regel i partiet mot enden av Skarvatnet/Høgskaret). Så du får garantert syklet langt nok til at du får en tur vil jeg tro.

Har du ikke møtt mye is før du passerer ryggen der du vipper nedover mot Nerskogen tipper jeg det gjerne er fint resten av runden og.

Takk, prøver jeg meg litt utpå dagen da det sikkert blir litt øl på fredagskvelden 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...