Gå til innhold

Har Flight Attendant noe for seg på en stirakett?


Anbefalte innlegg

Jeg er fan av SRAM AXS og Transmission, men hva med Flight Attendant, har det noe for seg? Noen som har selvopplevd erfaring? 

Er stisyklist, ferdes stort sett i Østmarka og Gressvik-marka og er litt nysgjerrig på om dette systemet har noe for seg? Har lest noen omtaler som er positive, men samtidig ser jeg at det er veldig få som faktisk selger sykler med dette på, og da særlig stisykler. Spesh har jo sitt "Brain" system, og ser at det nå brukes på XC orienterte sykler. 

Har SRAM laget et produkt som ikke markedet vil ha, og det kommer til å dø ut, forbli nisje,  eller kommer det til å komme krypende på oss med tiden? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis har Flight attendant både på en SL og på årets Epic. Han er toppfornøyd og meldte på sist tur «har du ikke tenkt til å investere ….. ikke prøv. SÅ bra er det». 
 

Tror ikke det er tvil om at det er effektivt i rittsammenheng, men er selv bittelitt skeptisk til vanlig stisykling. Men det er jo mulig å overstyre automatikken og styre selv også hvis det passer best når det ikke er så travelt. 
 

Er nok fascinasjonen for teknologien som eventuelt får meg til å velge Flight attendant ved neste korsvei. 

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om lyden på motorene er lik som AXS giret mitt kan jeg aldri tenke meg noe slikt som dette. Vil jo høres ut som Robocop på tur om man bruker automode.

Det jeg derimot har hatt lyst på i flere år er bakdemper med trådløs låsing. En liten blipp på styret. Blir dog litt råflott å kjøpe hele FA pakka for denne funksjonen.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (31 minutter siden):

Om lyden på motorene er lik som AXS giret mitt kan jeg aldri tenke meg noe slikt som dette. Vil jo høres ut som Robocop på tur om man bruker automode.

 

Ikke robocop, men det er litt lyd dessverre 

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke selv, men har skjønt at det er på stirakett det virkelig gjør seg. Da det kom på endurosykler var mottagelsen sånn passe. Men ser jo nå at flere og flere rundbane sykler kommer med dette på de dyreste og 3 stegs lockout på de rimeligere. 

 

Selv Specialized har jo kuttet ut Brain på den nye Epic til fordel for denne løsningen.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...