Gå til innhold

Sykkelkroker for oppheng


Anbefalte innlegg

Jeg trenger sykkelopphengingskroker, type veggmontert!

 

Har brukt disse fra BT tidligere, men de er selvsagt lagd i billigste stålkvalitet og går i oppløsning. 

IMG_8735.jpeg.d8d0cfac8ed1ca884c960b86bf75251e.jpeg

Hvilke nye kroker bør jeg handle? Takmontert går ikke, ellers hadde tråden med opphenget til Håvard blitt adoptert for mer fleksibilitet. Men de nye må være laget i holdbart materiale for varmt og kaldt, samt fuktig/tåle snøslaps innblandet salt. Jeg bygger det meste jeg får henda på i rustfritt, syrefast eller verre og betaler så lenge det er kvalitet uten 15 norske mellomledd. 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frist meg… Jeg har ikke mindre enn to potensielle prosjekter for smie; en gammel vv bereder og et kit fra Housemade.us. Sistnevnte er veldig sikleverdig, og jeg vet det er bra greier fordi jeg har en båndsliper fra samme firma. Knivstål har jeg liggende fra tidligere prosjekter, sammen en haug ildfast stein fra et herdeprosjekt.. og gass med HP ventil har jeg. Og to ambolter… 

på tide å rydde i garasjen…

  • Haha 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (På 10.5.2024 den 16.59):

Jeg trenger sykkelopphengingskroker, type veggmontert!

 

Har brukt disse fra BT tidligere, men de er selvsagt lagd i billigste stålkvalitet og går i oppløsning. 

IMG_8735.jpeg.d8d0cfac8ed1ca884c960b86bf75251e.jpeg

Hvilke nye kroker bør jeg handle? Takmontert går ikke, ellers hadde tråden med opphenget til Håvard blitt adoptert for mer fleksibilitet. Men de nye må være laget i holdbart materiale for varmt og kaldt, samt fuktig/tåle snøslaps innblandet salt. Jeg bygger det meste jeg får henda på i rustfritt, syrefast eller verre og betaler så lenge det er kvalitet uten 15 norske mellomledd. 

Noe mulighet for at du kan lenke til tråden om takmontert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (På 10.5.2024 den 16.59):

Jeg trenger sykkelopphengingskroker, type veggmontert!

 

Har brukt disse fra BT tidligere, men de er selvsagt lagd i billigste stålkvalitet og går i oppløsning. 

IMG_8735.jpeg.d8d0cfac8ed1ca884c960b86bf75251e.jpeg

Hvilke nye kroker bør jeg handle? Takmontert går ikke, ellers hadde tråden med opphenget til Håvard blitt adoptert for mer fleksibilitet. Men de nye må være laget i holdbart materiale for varmt og kaldt, samt fuktig/tåle snøslaps innblandet salt. Jeg bygger det meste jeg får henda på i rustfritt, syrefast eller verre og betaler så lenge det er kvalitet uten 15 norske mellomledd. 


Hva med Park Tool 470 med treskruer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (På 11.5.2024 den 1.30):

Ikke frist meg… Jeg har ikke mindre enn to potensielle prosjekter for smie; en gammel vv bereder og et kit fra Housemade.us. Sistnevnte er veldig sikleverdig, og jeg vet det er bra greier fordi jeg har en båndsliper fra samme firma. Knivstål har jeg liggende fra tidligere prosjekter, sammen en haug ildfast stein fra et herdeprosjekt.. og gass med HP ventil har jeg. Og to ambolter… 

på tide å rydde i garasjen…

Bare legger med disse videoene for litt inspirasjon....

 

  • Thanks 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir verre også; for å lage sin egen smie må det gjøres dypdykk i blandingsforhold og miksing av gass og luft for maks effektivitet. Så da må man lage sin egen ribbon-burner. Og da må man lære seg å støpe med høytemp mørtelmasse. Etter å ha designet og bygd resten av den i metall. Så....mange...gøy....ting....så...lite....tid...

*pusting intensiveres*

  • Haha 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...