andersar Posted May 10 Share Posted May 10 Jeg trenger sykkelopphengingskroker, type veggmontert! Har brukt disse fra BT tidligere, men de er selvsagt lagd i billigste stålkvalitet og går i oppløsning. Hvilke nye kroker bør jeg handle? Takmontert går ikke, ellers hadde tråden med opphenget til Håvard blitt adoptert for mer fleksibilitet. Men de nye må være laget i holdbart materiale for varmt og kaldt, samt fuktig/tåle snøslaps innblandet salt. Jeg bygger det meste jeg får henda på i rustfritt, syrefast eller verre og betaler så lenge det er kvalitet uten 15 norske mellomledd. Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted May 10 Share Posted May 10 Høres ut som det er på tide å lage en smie, og lage krokene sjæl. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersar Posted May 10 Author Share Posted May 10 Ikke frist meg… Jeg har ikke mindre enn to potensielle prosjekter for smie; en gammel vv bereder og et kit fra Housemade.us. Sistnevnte er veldig sikleverdig, og jeg vet det er bra greier fordi jeg har en båndsliper fra samme firma. Knivstål har jeg liggende fra tidligere prosjekter, sammen en haug ildfast stein fra et herdeprosjekt.. og gass med HP ventil har jeg. Og to ambolter… på tide å rydde i garasjen… 1 Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simenf Posted May 11 Share Posted May 11 Følger. Quote Simen NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slit1 Posted May 12 Share Posted May 12 andersar skrev (På 10.5.2024 den 16.59): Jeg trenger sykkelopphengingskroker, type veggmontert! Har brukt disse fra BT tidligere, men de er selvsagt lagd i billigste stålkvalitet og går i oppløsning. Hvilke nye kroker bør jeg handle? Takmontert går ikke, ellers hadde tråden med opphenget til Håvard blitt adoptert for mer fleksibilitet. Men de nye må være laget i holdbart materiale for varmt og kaldt, samt fuktig/tåle snøslaps innblandet salt. Jeg bygger det meste jeg får henda på i rustfritt, syrefast eller verre og betaler så lenge det er kvalitet uten 15 norske mellomledd. Noe mulighet for at du kan lenke til tråden om takmontert? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted May 12 Share Posted May 12 Slit1 skrev (6 minutter siden): Noe mulighet for at du kan lenke til tråden om takmontert? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slit1 Posted May 13 Share Posted May 13 andersar skrev (På 10.5.2024 den 16.59): Jeg trenger sykkelopphengingskroker, type veggmontert! Har brukt disse fra BT tidligere, men de er selvsagt lagd i billigste stålkvalitet og går i oppløsning. Hvilke nye kroker bør jeg handle? Takmontert går ikke, ellers hadde tråden med opphenget til Håvard blitt adoptert for mer fleksibilitet. Men de nye må være laget i holdbart materiale for varmt og kaldt, samt fuktig/tåle snøslaps innblandet salt. Jeg bygger det meste jeg får henda på i rustfritt, syrefast eller verre og betaler så lenge det er kvalitet uten 15 norske mellomledd. Hva med Park Tool 470 med treskruer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted May 13 Share Posted May 13 andersar skrev (På 11.5.2024 den 1.30): Ikke frist meg… Jeg har ikke mindre enn to potensielle prosjekter for smie; en gammel vv bereder og et kit fra Housemade.us. Sistnevnte er veldig sikleverdig, og jeg vet det er bra greier fordi jeg har en båndsliper fra samme firma. Knivstål har jeg liggende fra tidligere prosjekter, sammen en haug ildfast stein fra et herdeprosjekt.. og gass med HP ventil har jeg. Og to ambolter… på tide å rydde i garasjen… Bare legger med disse videoene for litt inspirasjon.... 1 Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersar Posted May 13 Author Share Posted May 13 Det blir verre også; for å lage sin egen smie må det gjøres dypdykk i blandingsforhold og miksing av gass og luft for maks effektivitet. Så da må man lage sin egen ribbon-burner. Og da må man lære seg å støpe med høytemp mørtelmasse. Etter å ha designet og bygd resten av den i metall. Så....mange...gøy....ting....så...lite....tid... *pusting intensiveres* 1 Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts