Gå til innhold

Pulsbelte som viser alt for høy puls.


Anbefalte innlegg

Når jeg sykler over en viss hastighet og sykkeltrøyen begynner og blafre i vinden slår det inn på pulsen som registreres.

På dagens sykkeltur var jeg visstnok oppe i 227 i puls 30 sekunder etter at jeg startet hjemmefra.

Jeg har prøvd å stramme beltet mer men det hjelper ikke.

Er det noen belter som er mer "stabile" enn andre?

Beltet begynner å bli noen år gammelt men det har tilsynelatende vist riktig puls tidlegare i vår, men da gjerne med mere klær på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Garmin og har det motsatte problemet, at den viser for lavt. Det som hjelper på min er å vaske sensoren med rent vann. Hvis jeg vasker den før tur går det fint. Har jeg glemt det og det er noen dager siden sist viser den garantert feil. Kanskje det hjelper din😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plankepetter skrev (27 minutter siden):

Når jeg sykler over en viss hastighet og sykkeltrøyen begynner og blafre i vinden slår det inn på pulsen som registreres.

På dagens sykkeltur var jeg visstnok oppe i 227 i puls 30 sekunder etter at jeg startet hjemmefra.

Jeg har prøvd å stramme beltet mer men det hjelper ikke.

Er det noen belter som er mer "stabile" enn andre?

Beltet begynner å bli noen år gammelt men det har tilsynelatende vist riktig puls tidlegare i vår, men da gjerne med mere klær på kroppen.

Vanlig problem dessverre. Oppstår på grunn av vinden.
Anbefales en optisk pulsmåler som du fester til overarmen. Polar Verity Sense eller COROS Heart Rate Monitor. Har skrevet om de på pulssonen.no.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før høy puls med blafretrøyer er som @torbjornhb sier et velkjent problem. Det oppstår visstnok statisk elektrisistet
Den kan løses med optisk måler, som vel har sine egne problemer. 

Annet som virker er 
-Trangere trøye
-ulltrøye
-undertrøye
-svette mer

Jeg går ofte for alle på en gang og har ikke problemet. 

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slit med det samme og det med Garmin HRM-belte, så det er ingen garanti 😉 Bur på toppen av ein lang bakke og dei fleste sykkelturar startar då med 50-60 km/t i nedoverbakke før eg i det heile er blitt antydning til svett. Då viser gjerne pulsbeltet 200+ enkelte dagar. Trur problemet er størst når signalet fra pulsen blir veldig lavt, og støy frå statisk elektrisitet i kombinasjon med vibrasjonar blir feiltolka som puls i fravær av godt signal fra pulsen. Har ikkje problemet ut i økta når eg er blitt litt svett og hjertet slår godt.

Når eg hugsar å fukte beltet godt før start så skjer det sjeldnare. Det finnes gel til formålet som kan bedre signal, og som sikkert fungerer endå bedre enn spytt eller vatn.

Men Aloe vera gel frå baderomskapet har også fungert bra for meg, og det er ikkje det værste ein kan smøre på huden. Likar denne sidan den ikkje har parfyme:

https://www.apotera.no/avivir-aloe-vera-gel-repair-98-150-ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har samme problem men det skjer hele tiden. Dette er to eldre pulsbelter, koblet til ny FR og Edge, men de viser omtrent dobbel puls. Tenker kjøpe nytt pulsbelte, da de trolig er ca ti år gamle og ligget lenge, men siden samme skjer på begge mistenker jeg noe endringer i sensor eller protokoll, men greit irriterende. Optisk pulsmåler gjennom klokken faller ut hele tiden mellom FR og Edge, så utgår på sykkel dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med klokka, ta å sjekk at den ikke er lagt til to ganger i edgen's sensor-register. Det skjedde med meg på et eller annet tidspunkt og jeg hadde massive tilkoblingsproblemer, kobla seg av og på etc helt til jeg sletta den ene. Siden har den vært stødig

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...