Gå til innhold

Wattnisse jeg? Men hvordan?


Anbefalte innlegg

Med en passende avlat-donasjon til veldedighet (og at jeg lot vær å kjøpe et ultralett 1-mannstelt) har jeg fått for meg at jeg bør/vil kjøpe en wattmåler.

Jeg er ingen disiplinert treningsmann, og mine ambisjoner er først og fremst å ha det gøy. Det sagt, så er gøy for meg blant annet å gå all out i perioder når landskapet innbyr, og gjerne når jeg er på langtur.

På jobb-pendlingen så snitter jeg sikkert på 80-90% puls, og det er sikkert ikke på noen måte optimalt, men gøy er det iaf. Jeg har ingen ritt-ambisjoner, og hvis det blir ritt så blir målet å fullføre som listefyll, så ultra-presisjon eller lettvekt er ikke en prioritet.

I watt-territoriet (og andre treningsgreier) er det litt av en jungel (både på behov og kompatibilitet), så kan noen anbefale en billig og grei wattmåler som vil passe til min flotte sykkel med FSA Omega Adventure, 46/30n krank og grx-400 utstyr?

https://oslosportslager.no/produkt/grade-elite-56438.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med mine Favero Assioma wattpedaler. Vil si wattmåler har mest bruksverdi om man trener intervaller, hvis ikke vil jeg si at det finnes mye annet gøy å bruke penger på… Er et godt verktøy til intensitetsstyring og så er det jo gøy med tall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått pendler du på deler av Tour De Finance. Ser derfor ingen grunn til å velge noe annet enn Sram Red wattkrank.

Spøk til side, så virker Assioma nesten å ha blitt (eller er på vei til å bli) forumpedalen.

Det kan være interessant for deg å se utviklingen fra diverse trening, forhold og ikke minst utallige timer på sykkelen. Watt er også bedre indikator enn puls, til enkelte ting. Puls har en lag, watt er vel litt mer direkte.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig artig Sveinung, jeg lot vær å kjøpe ultralett 1-mannstelt i går for å heller kjøpe wattmåler 😄

(jeg vil ha et telt med litt mer plass så jeg kan ta med iaf en unge på tur).

Favero sine var både litt dyre og så var jeg litt var på å kjøpe pedaler (jeg holder på med en mental reise som sikkert ender i at jeg går fra flats til klikk. Men vet jo ikke helt vitsen med ensidig og tosidig, så kan jo være at ensidig Favero er tilstrekkelig. Digg å slippe å rote med passende krankarm og lettere overførbart til mtb hvis jeg noen gang skulle gå til klikk der...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...