Gå til innhold

Kjapt: Trenger forslag til tur (fra Oslo)


Anbefalte innlegg

Hei! 

Sitter og ser Casper Ruud spille tennis på TV nå. Det slo meg plutselig at samboer skal ha fest her i morgen OG at datter (snart 13) skal ha "gjengen" på overnatting på lørdag. Jeg bør/vil/må defor komme meg ut på overnattingstur med telt etter jobb fredag fram til ferdig ryddet hus søndag ettermiddag. 

Kan noen gi meg forslag til turer ut fra Oslo? Gjerne grus, gjerne gpx. Har på lista mi å sykle Oslo-Gjøvik-Gjøvik-Oslo, men sparer det til en helg jeg får planlagt litt bedre i forkant. 

(Hjelp)!

På forhånd takk!

V.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

Jeg svarer på mitt eget innlegg her: 

Hei du! Hvis du løfter blikket litt opp så ser du at det er en sticky med en milliard turforslag i Nordmarka og andre marker rett ovenfor innlegget ditt! 

 

(Så det nå. Beklager. Finner veien ut selv)

V.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet ville vært veldig mye kjedeligere/fattigere hvis søkefunksjonen hadde vært superbra 🙂

Sykla denne for et par uker sia, den var veldig fin, ikke for mye klatring og mange fine, store vann med gode teltplasser. Bare rop om du vil ha GPX
image.png.6fe17e802ae1fc2c9bb6a5c498066ace.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips for å finne teltplasser kan være å bruke Fantastiske Marka, Mitt Fiske og 2blua:Teltplasser i Nordmarka. Mye gode tips der.

Edit: Nå er jeg ikke helt kjent alle stedene på ruta til @Ndreas, men det ser ut som en skikkelig knall rute. Ved Katnosa er det muligheter for å campe på odden like ved demningen eller der det går en vei ned til vannet. Langs Mylla er det endel teltplasser på den siden ruten viser, ikke alle er like lett å spote fra veien. Ikke så kjent med Storflåtan/Vesleflåtan/Øyangen, men det er vel ganske populære steder, hvor jeg ser det har vært nevnt mye teltplasser.

Andre lettsyklede campsteder er vel ved Gørja, Helgeren, de to Måsjøvannene, Tverrsjøstallen, Ølja. Ingen av de plassene er spesielt hemmelige. Det er ganskje folksomt i marka for tiden, så de litt øde stedene er fine.

For tiden er vel solnedgangen i nordvest, og soloppgangen i nordøst. Litt greit å huske på når en velger campspot.

  • Thanks 3

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (4 timer siden):

Ved Katnosa er det muligheter for å campe på odden like ved demningen

Ta med DNT nøkkelen, så er det topp å sove en natt på hytta der 👍

  • Like 2

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...