Gå til innhold

Garmin 965 og svømming utendørs


Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt å svømme ute og opplever at klokka sliter med å registrere GPS signaler, estimert lengde beregnes tydeligvis på svømmetak og er definitivt urealistiske. Er det noen spesielle innstillinger jeg må gjøre for at klokka skal regsirere rett rute og svømt distanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 8
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det er fint mulig å få dette til å fungere, ingen større problemer her. Du bruker riktig aktivitetsprofil (open water)? 

Garmin har noen tips her: https://support.garmin.com/en-US/?faq=AnrKqtOX8FAzmF9yXaIXe6

Kort oppsummert: oppdatert epo-fil, få skikkelig god gps-fix før start, bruk alle tilgjengelige gps-nettverk, ha klokka (nok) over vann.

Generelt blir kvaliteten noe dårlige enn på land, men det er jo ikke så rart siden klokka er en del under vann. Jo mere klokka er over vann jo bedre, greit å tenke på når man evnt pauser/venter i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "open water" og starter klokka før jeg hopper ut i vannet.

ut fra garmin linken som det henvises til kan feilen på loggingen skyldes at jeg veksler mellom å svømme bryst og crawl,
får se det an utover sommeren når crawlingen har blitt bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det blir vanskelig med brystsvømming da klokka er kontinuerlig under vann og dermed uten gps-signal. Eneste løsning da er nok som det nevnes å ha klokka i svømmehetta eller i bøya (om du bruker det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksvatn skrev (8 timer siden):

Ja, tror det blir vanskelig med brystsvømming da klokka er kontinuerlig under vann og dermed uten gps-signal. Eneste løsning da er nok som det nevnes å ha klokka i svømmehetta eller i bøya (om du bruker det). 

Litt skeptisk til badehetteknepet, har tenkt litt på å legge bilnøkkel der tidligere men er redd for at badehetta skal revne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser den, kjedelig om den detter av eller revner. Om du ikke bruker det kan en såkalt open water bøye anbefales, der kan du oppbevare både klokke og mobil etc. Hovedfunksjonen er i utgangspunktet sikkerhet (synlighet mtp båter etc og ekstra oppdrift hvis man trenger en pause).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksvatn skrev (3 timer siden):

Ja, ser den, kjedelig om den detter av eller revner. Om du ikke bruker det kan en såkalt open water bøye anbefales, der kan du oppbevare både klokke og mobil etc. Hovedfunksjonen er i utgangspunktet sikkerhet (synlighet mtp båter etc og ekstra oppdrift hvis man trenger en pause).

 

open water bøye er bestilt,
takk for tipset !

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...