Thomassen82 Posted July 9 Posted July 9 Fordeler/ulemper? Hvilke forskjeller er det i disse bortsett fra vekt? Quote
Gubben Posted July 9 Posted July 9 Stål er mye sterkere enn alu. Alu er enklere å maskinere Stål er billigere enn alu Quote
Jørgen S. Posted July 10 Posted July 10 Thomassen82 skrev (13 timer siden): Fordeler/ulemper? Hvilke forskjeller er det i disse bortsett fra vekt? Stål kan vare lenger... men veier mer. Så bra som alu har blitt hos flere produsenter, typ til 12-delt, så har jeg ikke vurdert stål. Kjørte det på 11-delt 1x for der holdt stål fra sram 4-5x lenger enn std narrowwide fra sram. Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet
Simenf Posted July 16 Posted July 16 Så bra som stål er ville jeg ikke engang vurdert alu på annet enn rittsykkel. 3 Quote Simen NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜
DesmoSkier Posted July 16 Posted July 16 Jeg kjøper bare de billigste ståldrevene til SRAM. De er superbillige og varer kjempelenge. 1 Quote Helge https://www.strava.com/athletes/1635481
Recommended Posts