York Posted July 30, 2023 Share Posted July 30, 2023 Vi har en felles sykkelbod som skal innredes med sykkelstativ. Ville dere gått for en eller to etasjer hvis dere kunne velge? To etasjer vil gi bedre kapasitet, men blir det plagsomt knotete å bruke? Alternativet er å ha vanlige stativ på bakken, og heller få folk som ikke bruker syklene så mye til å langtidslagre i egne boder (hvis det blir dårlig kapasitet) Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Nilsen Posted July 30, 2023 Share Posted July 30, 2023 To etasjer. Når den nederste er full, og det blir den, så er det ekstra knotet med å løfte sykkelen opp plutselig ikke så ille. Vi har to her og uten den ekstra kapasiteten så hadde det nok vært mer kaos enn det er. Hvert år festes det en strips på alle sykler og om den ikke fjernes blir sykkelen fjernet. Likevel er det god trøkk der nede. En annet tips er å sette av noe plass til lastesykler og barnevogner fordi folk kommer til å sette dem der uansett så da er det bedre om de ikke er i veien, evnt ikke er SÅ mye i veien. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted July 30, 2023 Author Share Posted July 30, 2023 Tusen takk. Fantastisk svar og gode tips. Rot blir det uansett, så det handler vel om å "håndtere det" 🙂Da kommer jeg til å argumentere for stativ med to etasjer 🙂 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted July 30, 2023 Share Posted July 30, 2023 Vi har toetasjes stativ på jobb. Avstanden mellom etasjene er for liten til å få elbysykkelen i mellom dem, og den er for tung til å løfte opp i andre etasje. Så jeg ville ikke fyllt hele plassen med toetasjes parkering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykkelmafiaen Posted July 30, 2023 Share Posted July 30, 2023 Oslo kommune har en veileder: https://www.oslo.kommune.no/getfile.php/13210505-1674027418/Tjenester og tilbud/Gate%2C transport og parkering/Sykkel/Sykkelstrategier og dokumenter/Veiledere/Sykkelvennlige bygg - veileder for sykkelvennlige bygg.pdf I hovedsak mtp næringsbygg, men den har også litt tall for hvor mange plasser man bør ha per BRA leiligheter, hvor mye som skal tilrettelegges for lastesykkel osv. 1 Quote Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted August 1, 2023 Share Posted August 1, 2023 Toetasjes kun fordi det er _umulig_ å få folk til å sette sykler i boden når den ikke skal brukes på en stund. Både gode og dårlige grunner til hvorfor, men resultatet er det samme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Nilsen Posted August 1, 2023 Share Posted August 1, 2023 Jeg er nok en av de som har sykler stående ganske lenge over vinteren, mye fordi jeg har dem på balkongen resten av året og boden allerede er full (ironisk nok av sykler). Nå har jeg gått fra 5 til 3 sykler i løpet av sommeren og jeg får plass til 2 av de i boden så jeg har litt bedre samvittighet før vinteren i år enn i fjor. Og så tenker jeg at i en knipe får sikkert den sparkesykkel-naboen plass et annet sted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.