Gå til innhold

Skjermer


Anbefalte innlegg

Noen som har tips til gode skjermer?

Røk SKS Bluemels bakskjerm på tur nå. Årsaken er nok fordi jeg boret hull til å feste i seatstay bridge.

Ser nok primært etter noe som har egnet feste (min bro har altså hull mot dekk) eller tåler boring bedre (alu?). Bruker ~35mm dekk og hadde 44mm bredde på skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstravagant tips i ublu prisklasse, men jeg lar det stå til: Portland Design Works Full Metal Fenders er trolig de beste skjermene jeg har hatt. Svært stabile, helt lydløse, integrert gummiskvettlapp og med skikkelig lengde både foran og bak. Selges via britiske Condor Cycles til det europeiske markedet:
https://www.condorcycles.com/products/portland-design-works-full-metal-fenders-city?variant=44762223345985

Jeg hadde disse på en Rondo Ruut som ble stjålet, og i sorgprosessen etterpå orket jeg ikke splæsje ut for et såpass dyrt skjermsett en gang til, så da ble det SKS Bluemels som midlertidig løsning. Den midlertidige løsningen fungerer dessverre utmerket fremdeles, og SÅ opptatt av premium skjermer er jeg ikke pr i dag. Men hvis du spør om GODE skjermer som tåler å drilles, så har du noen der.

Snapshot fra monteringen: https://www.instagram.com/p/B6shEIHpevd/

 

Endret av geiranders
  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!t

Uelukket egentlig lite og så de på Bikeradars test. Har sett på Bontrager NCS, Hebie Wingee, Originalskjermene (til sykkelen) og Biltemas standardskjermer.

"Hans" sparket meg imidlertid ned til nærmeste sjappe hvor Bluemels lå liggende. Satser på at de lever lenger nå.

Ellers tror jeg nesten Wingee løsningen må prøves.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en bedre skive nå tror jeg som var litt avlang og kunne brukes i lengderetningen 👌

Man må vel ikke nødvendigvis borre og feste i broen, men jeg synes det er best å bruke det man har for å stive opp og skaffe avstand.

Også hender det en sjelden gang at jeg setter på brett, og på min sykkel må jeg doble på den broa. Da er det kjekt at det står en skrue klar.

Hvis noen trenger Bluemels framskjerm er det bare å skrike ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Klar over at det er en litt gammel tråd, men her er min løsning på problemet. Det var for liten plass til å skru inn under fra og hadde ikke lyst til å borre hull i sykkelen så jeg 3d printet en brakett som jeg kunne feste i skru hullene som var på siden. Deretter var det å feste Bluemels skjermen fast i den etter at jeg hedde frest litt bort fra den slik at den kom nært nok sykkelen.

 

20230508_131840.jpg.37efc799cfac21dbeff8622e828cb525.jpg

20230509_133356.jpg.848528db0822fc704005168867060c27.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (1 time siden):

De piggdekkene der hadde sett sine bedre dager!

Jepp 😕 Gummien har nok sett sine beste dager. Når blir det farlig å bruke og hva er det verste som kan skje? Kunne ikke se spor til sprekkene på innsiden av dekket når jeg byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...