Gå til innhold

Fox Float RLC 140mm, sag, og merkelig lavt trykk


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å justere riktig SAG på en Fox Float RLC 140mm gaffel. Gravd dypt i arkivene til Fox og anbefalingen er 21-35mm sag. Ett uttrekk fra vekttabellen for anbefalt trykk:

125 - 135 lbs = 50 PSI
155 - 170 lbs = 85 PSI
215 - 230 lbs = 105 PSI

Jeg er rett under 100kg så jeg burde ligge ett sted rundt 100 PSI.

Men tester jeg sag med 100 PSI får jeg rundt 15mm SAG. Jeg må helt ned på 56-60 PSI for å komme i underkant av 35mm sag. Er det normalt? Er det noe galt med gaffelen? Den har nylig fått byttet pakninger og olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tømte den helt ned nå og begynte på nytt. Den gir konsekvent ca 33-35mm sag i underkant av 60 PSI. Jeg klarer heller ikke å komprimere den helt ned. På en så hard nosey som jeg klarer uten å gå over så er det fortsatt gode 40mm igjen av slaglengden, men det skal kanskje hardere slag til for å ta ut siste rest?

Endret av androa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å følge anbefalt trykk funker dårlig. Spesielt på en eldre Fox, veldig progressive gafler det der. 

Jeg har en eldre 140 34 FIT og er nede på rundt 65 psi. Da er den smud og fin. Jeg veier ca 90 kg. 

I veldig bratt lende ville jeg nok valgt å kjøre med høyere trykk evt skru C på max. Gaffeltrykk blir alltid et kompromiss på smudness vs dykking. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (3 timer siden):

Jadda, vi vet at racingtuning gjør ting bedre. 

Ikke alle som gidder å gå ned i det kaninhullet. 

 

Man trenger ikke gå ned et kaninhull for det. Finnes gafler med gode dempere ut av boksen. F.eks. Manitou Mezzer og Mattoc har gode dempere og luftfjærer. RLC er dessverre fra tiden der mange famlet i mørket for å finne den svarte katten som ikke var der på både dempere og luftfjær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...