Jump to content

Føremelding Oslo/Østmarka

DesmoSkier

Recommended Posts

Siden det har bøttet ned i det siste og alle sikkert tror at Østmarka er søkkevåt, så kan jeg rapporte om at den faktisk er ganske tørr 🙂

Det er såklart noen gjørmehull hist og pist, men det var stort sett tørt.

Det var såvidt vi gadd å spyle sykler etter tur 🙂

Vi syklet rundt på Skullerudåsen https://strava.app.link/eM8OZhFxbCb

Edited by DesmoSkier
  • Like 2

Surra også rundt litt i dag ved Østmarksetra, Fagerholtåsen, Slettefjell, Langvann, Blåbær og inngang til Pionéren. Det er ikke knusktørt, men absolutt syklbare forhold. Tar man litt hensyn og ikke prøver seg på de våteste skråstilte svabergene går det veldig fint.

Østmarkas uvenner/skautrollet har brukt sommerferien til skadeverk, så stiene kan stedvis være sabotert. Ta det pent og rydd gjerne opp 👍

• Sad 1

I går: 
https://www.strava.com/activities/9626132449

Svahili, Solbergvann, så vidt innom Trulsen og Fjellstadputten

Sykkelen ble OK møkkete, mest på grunn av et par gjørmehull i Svahili. Akkurat nord for Rundtjern var det som vanlig gjørmete og kanskje litt dypere enn normalt. men ellers overraskende tørt ja.

Edited by Ivar Nilsen

I Nordmarka syklet jeg disse stiene i dag:

image.jpeg.455f2eb9489dbe80beda72a5f64cb06b.jpeg

Jeg vil si det meste var ok. Noen partier med mye gjørme, men det meste så bra ut mtp all nedbøren siste tiden. Var redd det skulle trenges reparasjoner av stier.

(Problemet mitt i hovedsak at jeg bare har en gravel med tynne dekk her i Oslo nå, så ble vanskelig uansett)

Edited by Sykkelmafiaen

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

• 4 weeks later...