Gå til innhold

Sykkelbriller med styrke / Fotokromatiske / Progressive


Emil

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har handlet fotokromatiske sykkel/sports-briller med styrke i det siste, mine Rudy Project er jeg litt lei. Av ymse årsaker er jeg motstander av Oakley (, Trek og Nike). Jeg er nærsynt > 5 og kunne tenke meg progressive glass. 

Hva finnes, dvs hvem, hva hvor, hvordan osv ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Julbo leverer briller med styrke: https://julborx.com/. Aner ikke hvordan det er å handle der eller om man får tak i de via optiker. Jeg har kun prøvd Julbo sine briller uten styrke. Megafornøyd med Julbo! Har både goggles (til ski) derfra og et par Ultimate Cover til generell sportsbruk, begge med fotokromiske Reactiv glass. Helt strålende produkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ute etter sportsbriller med styrke, helst progressive. Men når du handler hos optiker så "sikter" de inn pupillen i glasset, antar det er for å få optimale glass til mine øyne.

Vil gjerne høre om erfaring med solbriller med styrke, fra nettbutikk før jeg handler.

"I never understood wind"
- Donald Trump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

janbanan skrev (14 timer siden):

Jeg er også ute etter sportsbriller med styrke, helst progressive. Men når du handler hos optiker så "sikter" de inn pupillen i glasset, antar det er for å få optimale glass til mine øyne.

Vil gjerne høre om erfaring med solbriller med styrke, fra nettbutikk før jeg handler.

Brilleseddelen din bør (skal?) inneholde avstanden mellom pupillene (ofte kalt PD) og måles i mm. Dette vil gi en indikasjon på hvor pupillene vil sitte bak brilleglasset. Jeg har handlet flere par med Oakley-briller med styrke fra Sportrx.com og har kun gode erfaringer både med merket og nettbutikken. Jeg har dog bestilt til USA og tatt med meg brillene hjem selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

janbanan skrev (15 timer siden):

Vil gjerne høre om erfaring med solbriller med styrke, fra nettbutikk før jeg handler.

En ting jeg ville vært obs på er at noen plasser (spesielt når du plutselig funnet noe litt billigere en plass) så får du rammen du bestiller, men butikkens egne glass. Altså ikke samme utseende / egenskaper som det man kanskje så for seg. Ikke som en scam/lureri, bare at det er derfor prisen er som den er. Det er kanskje mest vanlig når det kommer til "vanlige" solbriller med styrke (vet ikke hvor utbredt blant sportsbriller, de har jo ofte litt mer kompliserte glass). F.eks holdt jeg på å kjøpe noen Ray-Bans en gang med styrke en tusenlapp billigere fra en nettbutikk, men innså like før bestilling at det ikke var Ray-Ban linser de brukte og derfor en litt annen farge enn jeg hadde sett for meg.

  • Like 1

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...