Gå til innhold

Tips til sete


Anbefalte innlegg

Setet mitt ble oppbrukt (gikk i oppløsning) så måtte få meg nytt sete. Prøvde å google meg opp på det gamle setet for å finne et erstatningssete som var mest mulig likt, og likt av andre som likte det jeg likte, og til slutt endte jeg opp med dette. Ser at det er beregnet på folk som er stokk stive (bull kaller de det), så det passer jo sikkert meg, feit og jævlig. Det var jo enormt positive kritikker på nettsiden. Har bestilt det.

Fizik Aliante R3 Kium Rail Road Saddle | Merlin Cycles

Hva er ditt favoritt-sete til landeveissykkelen?

Fizik2.jpg

Fizik.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger du et Pro sete, kan du prøve det i 30 dager og så få tilbake pengene om du ikke er happy. Dette kan du gjøre opp til tre ganger. 

Jeg har et PRO Stealth Offroad Sete som funker bra til stisykling iallefall.  Men det har ikke milevis med myk padding. Semihardt.

 

 

Endret av Chalshus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Specialized lager noen av markedets beste seter. Disclaimer er at jeg jobbet på Velo City før, men der man kan si at syklene i seg selv er topp kvalitet fra mange produsenter, at hjul og dekk er tipp topp fra både Spec og mange andre, så vil jeg si at på seter har Specialized truffet svært godt. 
Mine favoritter selv er Phenom og Power og jeg passer 143mm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (54 minutter siden):

Jeg mener Specialized lager noen av markedets beste seter. Disclaimer er at jeg jobbet på Velo City før, men der man kan si at syklene i seg selv er topp kvalitet fra mange produsenter, at hjul og dekk er tipp topp fra både Spec og mange andre, så vil jeg si at på seter har Specialized truffet svært godt. 
Mine favoritter selv er Phenom og Power og jeg passer 143mm. 

Jeg bruker bl.a. Power Comp og det fungerer utmerket. Er generelt lite kresen og vender meg til det meste, men det er nok et av de bedre jeg har. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Selle Italia SLR på alle syklene. Sikkert gammeldags, men det passer bra til meg. Fin vekt vs komfort i mine øyne. Hadde Power Mirror en stund, men men endte opp med å bytte tilbake til SLR.

SLR Flow er på tilbud hos Wiggle/Chainreaction btw.

https://www.chainreactioncycles.com/eu/p/selle-italia-slr-kit-carbonio-flow-open-fit-saddle-with-carbon-rails

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker Specialized Power formen, men ikke liker prisen og klarer deg med 143mm eller 155 bredde så har Wiggle og CRC flere seter med samme design under deres Prime brand.

Prime Primavera med carbon rails

Prime Doyenne med carbon rails

Prime Doyenne med titan rails

https://www.chainreactioncycles.com/c/bike-parts/seating/saddles?brandName=Prime

Alle har samme form og design, men Primavera er lettest og dyrest og Doyenne med titan er tyngst og billigst.

Jeg har et Primavera 143mm på rullesykkelen og yngste datteren har et Doyenne 143mm med carbon rails på terrengsykkelen.

Begge 2 er like fornøyde.

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (21 minutter siden):

Om du liker Specialized Power formen, men ikke liker prisen og klarer deg med 143mm eller 155 bredde så har Wiggle og CRC flere seter med samme design under deres Prime brand.

Prime Primavera med carbon rails

Prime Doyenne med carbon rails

Prime Doyenne med titan rails

https://www.chainreactioncycles.com/c/bike-parts/seating/saddles?brandName=Prime

Alle har samme form og design, men Primavera er lettest og dyrest og Doyenne med titan er tyngst og billigst.

Jeg har et Primavera 143mm på rullesykkelen og yngste datteren har et Doyenne 143mm med carbon rails på terrengsykkelen.

Begge 2 er like fornøyde.

Er klar over dette, men tenkte kanskje jeg skulle få somlet meg til å bestille et og prøve før jeg posta her, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...