Gå til innhold

Kranklager


Anbefalte innlegg

Hei,
jeg må ha nytt gjelder til en Cube Stereo C62 2016-modell (spec: https://99spokes.com/en-EU/bikes/cube/2016/stereo-140-c62-sl-29)
Tidligere har jeg brukt et Race Face BB92 Cinch Kranklager, men finnes det andre/rimeligere jeg kan bruke?
Vil feks Shimano XT M8000 Press-Fit Kranklager kunne brukes?
Eller hva med BB-MT500-PA? Vil det kunne passe?
Endret av mtb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Om jeg ikke bommer fullstendig så har kranken din 30mm alu aksling og da har du ikke så mange valg.

Det er i tillegg en drittløsning fordi kulene i lageret er bittesmå så lagrene ryker fort.

For at det skal vare så bør du enten ha 24mm eller gxp aksling i BB92/BSA evt DUB.

30mm aksling passer best i PF30/BB30 eller T47 lager, men da må du bytte sykkel.

Jeg hadde holdt meg til Raceface lageret om du vil beholde kranken.

AG

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olavrb skrev (På 9.7.2023 den 8.44):

Verdt å lese hva Hambini tenker om BB86 (samme ytre diameter som BB92; 41mm) og 30mm-krank:

https://www.hambini.com/bb86-bottom-brackets-with-a-30mm-or-sram-dub-crankset/

Jeg ville vurdert å skaffe en krank med tynnere aksling.

Jeg har lest den der og lukket øyne og ører når jeg fikk fatt på en CaneCreek titan-krank 🤭

  • Haha 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...