York Posted September 2 Share Posted September 2 Norn som har prøvd elsykkel med tohjulstrekk? Kunne det vært en fordel på terrengsykling eller på vinterføre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalshus Posted September 2 Share Posted September 2 Er vel en grunn til at dette ikke har slått an. Blir unødvendig komplisert. Gode (pigg)dekk og en syklist som vet hva hun/han gjør, så kommer man opp de fleste steder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simenf Posted September 3 Share Posted September 3 https://christinibicycles.com Spørs om ikke en navmotor foran ville vært en enklere løsning. Quote Simen NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubben Posted September 4 Share Posted September 4 det har vært noen varianter over temaet for enduro motorsykler for en tråsykkle vil de være så store tap i overføringen at eventuellgevinst forsvinner der, for elektriske sykler så kanskje det kan ha noe for seg når det er ekstremt glatt og bratt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Erik Posted September 4 Share Posted September 4 Jeg kan vanskelig se for meg at det vil være fordelaktig på glatt føre. Har selv en elsykkel jeg bruker mye på den slags føre, og ser umiddelbart to store ulemper: 1. Ekstra tyngde, en slik motor veier minst en kilo vil jeg tro, og så spørs det om en ikke må ha mer batteri også. 2. Uten en form for traction control så vil man lett spinne på forhjulet i bratte stigninger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eldo472 Posted September 15 Share Posted September 15 BH bikes hadde en fatbike med to hjuls trekk og den ble solgt i Norge. Hadde nav motor både foran og bak. Var begrenset til 4" hjul og hadde ikke demper. Hadde mange kule funksjoner og moduser. Synd den ble tatt ut av produksjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts