York Posted September 2, 2023 Posted September 2, 2023 Norn som har prøvd elsykkel med tohjulstrekk? Kunne det vært en fordel på terrengsykling eller på vinterføre? Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene
Chalshus Posted September 2, 2023 Posted September 2, 2023 Er vel en grunn til at dette ikke har slått an. Blir unødvendig komplisert. Gode (pigg)dekk og en syklist som vet hva hun/han gjør, så kommer man opp de fleste steder. Quote
Simenf Posted September 3, 2023 Posted September 3, 2023 https://christinibicycles.com Spørs om ikke en navmotor foran ville vært en enklere løsning. Quote Simen NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜
Gubben Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 det har vært noen varianter over temaet for enduro motorsykler for en tråsykkle vil de være så store tap i overføringen at eventuellgevinst forsvinner der, for elektriske sykler så kanskje det kan ha noe for seg når det er ekstremt glatt og bratt. Quote
Lars-Erik Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Jeg kan vanskelig se for meg at det vil være fordelaktig på glatt føre. Har selv en elsykkel jeg bruker mye på den slags føre, og ser umiddelbart to store ulemper: 1. Ekstra tyngde, en slik motor veier minst en kilo vil jeg tro, og så spørs det om en ikke må ha mer batteri også. 2. Uten en form for traction control så vil man lett spinne på forhjulet i bratte stigninger. Quote
eldo472 Posted September 15, 2023 Posted September 15, 2023 BH bikes hadde en fatbike med to hjuls trekk og den ble solgt i Norge. Hadde nav motor både foran og bak. Var begrenset til 4" hjul og hadde ikke demper. Hadde mange kule funksjoner og moduser. Synd den ble tatt ut av produksjon. Quote
Recommended Posts