Gå til innhold

2 i 1 sekk og sykkelveske


Anbefalte innlegg

Noen som har en formening om kombinert ryggsekk/sideveske er noe å satse på? For eksempel Ortlieb Vario PS.

Har ikke landet på om jeg skal bruke kun sykkelveske, eller ha sekk oppi sykkelveske, eller annen løsning..

Bør være vanntett.

image.jpeg

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 22L Ospreysekk som inntil videre iaf er den som tar laptopen og rene/skitne klær til/fra jobb torsdag/mandag. Den er akkurat stor nok for mitt bruk, får i et par bukser evt en bukse&genser pluss diverse undertøy og sokker og bærbar. Personlig ville jeg ikke hatt noe mindre tror jeg, er så greit når man plutselig trenger den ekstra plassen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Osprey Transporter ryggsekk med rulletopp oppi en Ortlieb Backroller sideveske, fordi jeg er svært glad i luftstrøm langs ryggen, men liker å ha sekken tilgjengelig når jeg ikke sitter på sykkelen. Ruller inn på jobb, parkerer sykkelen (innendørs), trekker sekken opp av sideveska og går videre med ren og tørr sekk på ryggen. Fint når høstmøkkaværet holder på ute. Veier sikkert mer enn komboen du ser på, og kanskje ikke like praktisk om du parkerer ute og uansett må ta med deg hele sideveska inn. Denne sekken passer uansett perfekt oppi veska, og rommer et komplett klesskift samt et par sneakers om det trengs, i tillegg til laptop etc. Også ikke noe problem å ha den åpen oppi sideveska, slik at jeg kjapt kan fiske opp ting av sekken uten å ta den ut.

https://www.sykkelkomponenter.no/tilbehor/ryggsekk-og-sykkelveske/ryggsekker/ryggsekker/589499-1

 

Endret av geiranders
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Ortlieb Backrollers, det er ikke noe behov for sekk i tillegg for min del. De veskene har en skulderstropp som gjør det helt uproblematisk å få de med seg den korte veien fra sykkelparkeringen til garderoben/pulten.

Mine Backrollers er vel 10-ish år nå og fungerer fortsatt fint. Et stort pluss er at man får kjøpt reservedeler til de, jeg har måttet bytte ut lukkestroppen en gang pga. ødelagt klips/lås.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OutdoorGearLab har testet Ortlieb Vario i deres best bike panniers 2023. De skriver: "While the backpack system is quite impressive, it can be a little bit tedious to attach, detach, and stow each time you transition from hiking to biking. Other hybrid-style panniers have quicker and more straightforward transitions from backpack to bike pannier.".

Jeg har også BackRoller, og bærer den ofte bare etter festet som holder pannieren sammenrullet. Sjeldent et problem om en ikke har mye vekt i den, med mer vekt bør en gjøre slik DesmoSkier beskriver. Har faktisk samme sekk som geiranders, og det er en fin kombo. Ikke noe jeg koblet før han skrev det. Hvis jeg ikke brukte panniers mest til mye turbruk, tror jeg faktisk at jeg hadde forsøkt meg på Ortlieb Vario PS. Det virker fint å ha alt i et. Ortlieb er etter hva jeg har forstått ganske lettsolgt, fordi de lager gode produkter og de har reservedeler.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder mot å ha en stor vanntett sideveske på hoved-pendle-til-jobben-sykkelen, som har plass til ryggsekk i «vanlig størrelse». Da får jeg i poser og sekk (høhø..😁), og er veldig fleksibel i tilfelle jeg har lyst til å gå hjem, eller ta en annen sykkel en godværsdag.

Hva er vanlig størrelse på en grei sekk til pendling, 25-30 liter? Ikke like stor behov for at denne er vanntett hvis sidevesken er det, men gir plusspoeng.. 😊

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som nevnt en gammel Osprey Transporter Roll Top. 25L ifølge internet. Synes størrelsen er akkurrat passe. Litt liten av og til, litt stor av og til, som regel passe. Sekken er "vanntett light", men ser den nye utgaven kommer i en ren WP utgave. Skulle jeg hatt med mer bøker og mer treningsklær kunne jeg kanskje tenkt meg 30L, men det er mest fordi jeg er skeptisk til hvor mye press den spinkle Thinkpad T-serien tåler. Hadde det vært den gamle mil-spec X2**-serien hadde jeg ikke hatt noen bekymringer.

I en periode når jeg studerte og trente mye, mao. hadde med meg evig mye alltid, klarte jeg med nesten alltid med North Face Duffel Bag XS 31L. En tid hvor jeg ikke visste hva bærekomfort var.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...