Gå til innhold

Klubbtrøyer for en liten sykkelklubb


Anbefalte innlegg

Vi er tre glade kompiser som skal sykle ett par ritt og delta i Oslo Triatlon, på mosjonistnivå. Målsettingen er først og fremst å ha en god opplevelse. Så da er tia definitivt inne for å danne en uformell klubb og stille med likt sykkeltøy.

Er det noen uformelle regler som gjelder vedrørende valg av trøyer ?
Vi kommer ikke til å stille i neon gule pendlertrøyer, trøyer fra profflag eller mesterskapstrøyer.

På hvilket detalj nivå skal man gå, er det full pakke med lik hjelm/trøye/bukse/hansker/briller/sokker/sko som er nivået man bør legge seg på ?
Hvor nøye er de "seriøse" klubbene på detaljene ?|

Endret av Gubben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plankepetter skrev (6 timer siden):

Hvis dere sykler med helårslisens skal trøyen være fra klubben dere løser lisens under.

Dere kan bli nektet start hvis dere sykler i annet tøy.

Sjansen for at det skjer er ganske liten, men ikke null.

 

Sjansen for at det skjer er i praksis tilnærmet lik null, med unntak av om man stiller i mastercup eller nm master (evt elite). 
 

Sjansen er større for at klubben du evt sykler for og har helårslisens i vil at du skal sykle ritt i deres klubbtøy, men tror også dette skjer i mindre grad nå enn før da langt fler syklet ritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til det du spør om: 
Selvsagt skal det være gjennomtenkt design og tilbehør til trøyene. 
Først må det kartlegges hva slags sykler og farge dere har på de. 
Er det mye farger og evt forskjeller ville jeg gått for en noe mer rolig trøye, bibshorten skal være sort, og sokkene skal passe til. Hjelmen bør ha lik farge(men ettersom passform er viktig må det ikke være samme merke). 
Har dere alle sorte/mørke landeveissykler kan dere ha mer farge på trøya og evt sokkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det enkelt:

Helt sorte bukser.

Helt hvite sokker.

Lik farge på hjelmen (hvit passer sokkene).

Like hansker (sorte eller hvite) om dere bruker slikt  

3 like trøyer, altså av samme fabrikat og design. 
 

Sykkelfarge? Jeg bruker Celeste til alle antrekkene jeg har i garderoben. Det var jo ikke meningen at den skulle passe til noen farge som helst. 

Endret av Valentino
  • Like 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (På 17.9.2023 den 11.46):

Vi er tre glade kompiser som skal sykle ett par ritt og delta i Oslo Triatlon, på mosjonistnivå. Målsettingen er først og fremst å ha en god opplevelse. Så da er tia definitivt inne for å danne en uformell klubb og stille med likt sykkeltøy.

Er det noen uformelle regler som gjelder vedrørende valg av trøyer ?
Vi kommer ikke til å stille i neon gule pendlertrøyer, trøyer fra profflag eller mesterskapstrøyer.

På hvilket detalj nivå skal man gå, er det full pakke med lik hjelm/trøye/bukse/hansker/briller/sokker/sko som er nivået man bør legge seg på ?
Hvor nøye er de "seriøse" klubbene på detaljene ?|

Kult! Jeg har lekt med tanken selv de siste årene. Hvor ender dere opp med å bestille klær fra, og har du fått noen omtrentlig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hap skrev (19 timer siden):

Kult! Jeg har lekt med tanken selv de siste årene. Hvor ender dere opp med å bestille klær fra, og har du fått noen omtrentlig pris?

Vi kommer til å kjøre med engangslisens, det blir litt mye jobb med det formelle hvis vi skal stifte en organisert klubb. Dette er en kompis greie så å sykle for en eksisterende klubb er totalt uaktuelt. Som sagt så er målsettingen å ha en god opplevelse, i det ligger det blandt annet grilling på terrassenn hos teamsjefen (meg) etter konkuransen. og med det kom jeg på akkurat nå at det er fullt mulig å bestille glass med logo ! dette bare må bli bra

Foreløbig har vi kommet sålangt at vi har like hjelmer, hansker, sokker og briller. Sort/hvit kombinasjoner. Syklene er sort og hvite. Regner med at vi satser på noen hvite trøyer, skal sondere markedet føre vi eventuelt designer egne trøyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (På 19.9.2023 den 10.09):

 Dette er en kompis greie så å sykle for en eksisterende klubb er totalt uaktuelt.

Kan jo fint være en kompisgreie om man sykler for en eksisterende klubb. Det skjer jo hele tiden i min klubb. Er flere mindre grupper og vennegjenger på tvers av klubben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med teamklær, og hvor mye folk/klubber/gjenger gjør ut av det er VEDLIG forskjellig.

 

De ivrigste lager fullt sett, med egne kataloger og kjør stil på alt fra sokker til hjelm.

Farger og hva de forskjellige gruppene velger er VELDIG forskjellig. Noen ønsker knapt at det skal være design, andre full neon i tigerdesign.

Skulle jeg anbefalt ville jeg gjort som Valentino er innpå. Sorte shortser uten masse design er alltid smart. Selv liker jeg best shortser som ikke har design/sublimering for da blir de helt sorte. Shortser som har design trykk blir "blassere" når de blir strukket. Så tar man fargene på trøyene/overdel. 

 

Blir mer og mer populært at vennegjenger lager sitt eget design til årets tur/ritt/samling.

Endret av Olechr

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...