Gå til innhold

Pendlere, hvordan tørker dere klær?


Anbefalte innlegg

Ofte regnvått, kommer hjem med søkkvåte klær. Få ting er så kjipt som å ta på seg våte klær neste morgen når man skal sykle, og etter en stund må det jo begynne å lukte. Akkurat nå vasker jeg tøyet en gang i uka, burde kanskje gjort det oftere i perioder med mye regn.

Vurderer å kjøpe regnbukse og skotrekk for å slippe inn minst mulig vann når det bøtter ned.

Er skotørker et must når man pendler? Finnes det vanntette sykkelsko?

Har ikke dedikert tørkerom med avfukter, men det er kanskje noe jeg burde skaffe meg. Noen som har det? Inntil videre skal jeg prøve å skru opp gulvvarmen på badet og legge på gulvet, men må skrus opp en del skal det være noen god effekt og blir mindre koselig å gå på badet da.

 

Hvordan gjør du det?

  • Sad 1

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skotørker er et must. Tørker både Sko, skotrekk og hansker der. Av jakke bruker jeg shakedry, som er helt konge. Trenger kun å riste av regnvann så er den tørr.

Ellers ville jeg vasket klær langt oftere enn en gang i uka, om det er snakk om bib, trøye, undertrøye osv. 

 

Endret av nanonils
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uka? Grøss, da åpner du døra før mye artige mikroorganismer i tøyet.

Da jeg jobbpendlet gikk alt tøyet i maskina umiddelbart da jeg kom hjem, sportsvaskeprogram, ferdig på en times tid. Henges opp etter middag. Tørt dagen etter.

Skotørker er et must - gjerne en med UV.

  • Like 1
  • Haha 2

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par kolleger som ikke vasker treningstøyet sitt for ofte og det lukter søppeldynge av treningstøyet. Man gjør seg sine tanker om personlig hygiene...

Min løsning er at jeg har mye rimelig/billig treningstøy som jeg bruker på korte turer og noe kvalitetstøy til lengre turer. Brukt treningstøy går rett i skittentøysdunken. Skotørker er definitivt kjekt å ha.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (3 timer siden):

Begynner kanskje å forstå hvorfor du tidligere startet denne tråden? 😛

 

Haha, vi mennesker er like 😄 Begynner å forstå litt nå ja 😄

Mer treningstøy å rotere på, og vask mellom hver bruk, virker lurt.

Samtidig tror jeg tørking hjemme kan hjelpe. Den gule overtrekksjakka har «vært helt fin» uten behov for vask hele sommer (ihvertfall for min nese), men kjente raskt en antydning til stank da jeg tok på meg her en morgen litt bløt etter gårsdagens regnvær. Klær som ligger konstant fuktig blir fort ekle.

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (På 19.9.2023 den 20.38):

Vurderer å kjøpe regnbukse og skotrekk for å slippe inn minst mulig vann når det bøtter ned.

Er skotørker et must når man pendler? 

altså regnbukse er jo et must uten er man jo våt vers igjennom etter 5m. du kan få mye forskjellige typer oftest er det slik at jo bedre de puster jo mindre vandtette er de, goretext infinitum bruker jeg da på bukser, det puster sinnsykt bra men er ikke helt vantett men vantett nok til at man kan fint sykle i 15min imens det bøtter ned uten å bli våt i det heletatt. Overdelen bruker jeg en goretext (pro?) som er 100% vantett men har glidlås under armene for utluftning. På den måten har jeg så å si aldri blitt våt eller svett når jeg pendler. Sko er dog en annen sak..... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...