Gå til innhold

Il Lombardia 2023


baroudeur

Anbefalte innlegg

Om 2,5 uke (lørdag 7. oktober) går årets Il Lombardia av stabelen.

Dette er løypen rytterne skal gjennom:

Lombardia_2023_alt.jpg

Remco, Roglic og Pogacar stiller alle sammen. Det kan jo tenkes at sistnevnte er bedre restituert enn de andre - og kanskje også bare en bedre rytter, men spennende blir det. Selvfølgelig mange andre som kan vinne også. Noen høyaktuelle kandidater?

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lombardia hadde jeg helt glemt… gitt at alt går pyntelig for seg er Pog, som de to siste årene har vunnet, en soleklar kandidat. Han er eksplosiv, sterk oppover og god ned mot mål. Stort sett vinner en som klatrer bra. Mye kan skje og det kan bli slitsomt for UAE om for eksempel WVA stiller på start og går i brudd mens Rog sitter på hjul i feltet. Kanskje skal man ikke utelukke Pidcock. Jeg tror også det lille monsteret Evenpoel, tross Vuelta’n, har en og annen kruttlapp igjen i år. Yates brødrene var også sterkere enn jeg trodde i TDF. Jeg har ikke sett Startlisten. 
 

Men jeg tror mest på Pog !

Her er vinnerne de siste årene:

https://www.cyclingstage.com/tour-of-lombardy-2023/winners-lombardia/
 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Altså, denne må gjenopplives 🙂 Div sykkelmedia setter selvsagt Pog, Rog og Evenpoel øverst på listen, alle tre sterke klatrere med offensive gener, kick til å stikk ifra oppover og i en spurt. De to første er tøffest nedover. Outsidere som nevnes er bla Carapaz, Mas, Yates, Healy og Kwiato. Om en av disse skulle ha en mulighet tror jeg de tre store må sitte å se på hverandre men det virker bittelitt usannsynlig. Riktignok er få navn satt på startlisten men det skulle ikke forundre meg om Jumbo, UAE osv stiller med hissig mannskap for sine kapteiner. Det er meldt en strålende dag i Italia, dvs litt mindre sjanse for brutale ulykker (på glatte veier). 

Jeg gleder meg og tror som tidligere nevnt at Pog tar en trippel ! !

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (På 20.9.2023 den 21.27):

Ikke sormano, men det er kanskje ikke vanlig når mål er Bergamo ? Har sykla Sormano en gang, herregud jeg sprakk, startet alt for hardt. Bratt. Gleder meg til rittet. 

Tror den omtrent aldri er med dessverre. Brutal greie. Sormano og Rat Penat er vel de asfalterte bakkene jeg husker hvor jeg måtte jobbe som tusan for å i det hele tatt komme opp med 36/28. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virket som Rog trodde de andre ville/kunne være med å kjøre han inn igjen. Nå er jo Rog ikke råtatt nedover så mulig han tenkte at dette ikke var noe han tok sjans på. Men Evenepoel og Hirsci ? så da helt klart ut som at det var sistenevnte sin egen feil ? kan ikke se at Evenepoel bremser der, mulig det har blitt sagt noe i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo samme klippet av Remco som dere, likevel, jeg klarer ikke helt å tro at han sender Hirsti i bakken med vilje.

Pog er rått aggressiv, selv når han ikke klarer å distansere de andre med mange sekundene oppover bytter han til neste rom i verktøykassa, finner det han trenger og dunker til nedover. Tror han har fått kjørt seg i år, ikke ofte å se han blir tatt igjen oppover når han først har fått luke. Roglic merker også råkjøret ser det ut til, med så mange ryttere igjen i tetgruppa pleier han ikke å gi meter. Gøy med Yates brødrene og 22 årige Carlos Rodriguez som kanskje kan bli mannen i treukersritt for Ineos.
Pog, verdens beste og mest allsidige syklist (selv om Vingegaard ble for sterk i TdF). Det er Eddy Merckx takter over det han leverer, fus i alt ! 
 

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...