Ndreas Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Heisan, noen som har noen gode skjermanbefalinger? Jeg kjøpte et sett med Bluemels, men det måtte bodges ganske mye for å få plass til bakskjermen, og framskjermen var bare å glemme. Det sagt så trenger jeg en liten forsterking en plass, så er jeg veldig fornøyd med bakskjermen. Problemet med forskjermen er at det er kun feste i bakkant på gaffelbroa, gaffelen er ganske smal, og avstanden derfra ned til der skjermen henger også er ganske langt (kanskje 2.5cm) Jeg er også interessert i gode forlengere, spesielt framme da dette er ganske essensielt for å unngå saltslaps på drivverket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Du skal selvfølgelig legge masse penger i det og kjøpe disse: Carbon Fibre Mudguards 700C x 35/40/50mm and 650B x 45mm/50mm/58mm, 20 – Velo Duo Cycles 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted September 20, 2023 Author Share Posted September 20, 2023 De var lekre ja! Hadde jeg vært sikker på at de passa (og helst tilgjengelig i Norge) ville jeg testa. Likte lengden på framskjermen feks. Skjermer har gjort meg litt mindre glad i 2x-setupen min for å si det sånn 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Ja, de står på ønskelisten. Ellers bruker jeg Velo orange's skjermer sånn foreløpig siden de passer så godt til titanrammen min. Etter at jeg kjøpte di2, måtte det bankes en bulk i bakskjermen for å få plass til framgiret. Det viser nesten ikke. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geiranders Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Ndreas skrev (1 time siden): Problemet med forskjermen er at det er kun feste i bakkant på gaffelbroa, gaffelen er ganske smal, og avstanden derfra ned til der skjermen henger også er ganske langt (kanskje 2.5cm) Jeg har kun feste i bakkant av gaffelens øvre del på min Diverge, det går helt fint. Er det avstanden mellom skruen og ned til øvre del av skjermen som er 2,5 cm – og dermed for langt for standard-braketten til SKS? Eller er problemet foran at Bluemels-skjermene ikke er smale nok? De finnes jo i 35, 45 og 55mm bredde. @Sun Flyer viser jo ett eksempel på state of the art-skjermer, altså Velo Orange. Ikke helt ulike Honjo Fenders fra Japan, som også får godt skussmål blant skjerm-connoisseurer: https://www.bike-components.de/en/Honjo/ Jeg har hatt et par Full Metal Fenders fra Portland Design Works som jeg likte svært godt (helt til sykkelen ble stjålet) – de er også i metall, har skikkelig lengde på skvettlappene – og sitter svært stabilt uten skrangling. Men er selvsagt dyre. https://ridepdw.com/collections/fenders Bruker selv SKS Bluemels nå, skjerm-universets svar på Toyota Avensis: Funker fint, gjør jobben, får null oppmerksomhet – og for noen er det mer enn nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted September 20, 2023 Author Share Posted September 20, 2023 Det er begge, det kan godt være at den er litt lenger enn 2.5cm, vi var iaf en cm unna å passe på bluemels-festet, og det er ganske smalt oppi der. Jeg kjøpte "56 mm, For 32-47 mm dekk", så det kan godt være jeg fucka meg litt der. Ser også at jeg bestilte disse 2mnd før jeg kjøpte sykkelen min 😄 Men en relevant utfordring er jo at jeg kanskje må ha så smal skjerm at det blir trøbbel med dekkbredden? Eller så har det kanskje ikke så mye å si om dekket går 1mm utenfor på begge sider... Ser også at bare bikester selger bluemels framskjerm alene, og de har bare den jeg allerede har >.< Men prismessig så tror jeg bare at jeg må kjøpe et nytt sett bluemels (smalere) også ta det derfra. Kanskje hybride en tjukk bake og en tynn framme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soeder Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 (edited) Du kan få bluemels 45 framskjerm av meg (matt) hvis det er interessant. Ubrukt. Brakk bakskjerm og anskaffet sett, så endte med dobbelt opp Edited September 20, 2023 by Soeder 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykkelmafiaen Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Vet ikke hvordan det er med festet på din sykkel, men jeg bruker Specialized Dry Tech på min sykkel og veldig fornøyd med deres dekningsevne og var grei å montere på min raceraktige pendlersykkel. Man kan justere/slide selve festet bak/frem, så burde være mulig å feste bak på gaffelen (ser det er gjort slik på noen bilder i hvert fall) 1 Quote Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts