Gå til innhold

Lange skjermer til vinterpendling (GT Grade Carbon)


Ndreas

Anbefalte innlegg

Heisan, noen som har noen gode skjermanbefalinger? Jeg kjøpte et sett med Bluemels, men det måtte bodges ganske mye for å få plass til bakskjermen, og framskjermen var bare å glemme. Det sagt så trenger jeg en liten forsterking en plass, så er jeg veldig fornøyd med bakskjermen.

Problemet med forskjermen er at det er kun feste i bakkant på gaffelbroa, gaffelen er ganske smal, og avstanden derfra ned til der skjermen henger også er ganske langt (kanskje 2.5cm)

Jeg er også interessert i gode forlengere, spesielt framme da dette er ganske essensielt for å unngå saltslaps på drivverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (1 time siden):

Problemet med forskjermen er at det er kun feste i bakkant på gaffelbroa, gaffelen er ganske smal, og avstanden derfra ned til der skjermen henger også er ganske langt (kanskje 2.5cm)

Jeg har kun feste i bakkant av gaffelens øvre del på min Diverge, det går helt fint. Er det avstanden mellom skruen og ned til øvre del av skjermen som er 2,5 cm – og dermed for langt for standard-braketten til SKS? Eller er problemet foran at Bluemels-skjermene ikke er smale nok? De finnes jo i 35, 45 og 55mm bredde. 

@Sun Flyer viser jo ett eksempel på state of the art-skjermer, altså Velo Orange. Ikke helt ulike Honjo Fenders fra Japan, som også får godt skussmål blant skjerm-connoisseurer: https://www.bike-components.de/en/Honjo/

Jeg har hatt et par Full Metal Fenders fra Portland Design Works som jeg likte svært godt (helt til sykkelen ble stjålet) – de er også i metall, har skikkelig lengde på skvettlappene – og sitter svært stabilt uten skrangling. Men er selvsagt dyre.
https://ridepdw.com/collections/fenders

Bruker selv SKS Bluemels nå, skjerm-universets svar på Toyota Avensis: Funker fint, gjør jobben, får null oppmerksomhet – og for noen er det mer enn nok.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begge, det kan godt være at den er litt lenger enn 2.5cm, vi var iaf en cm unna å passe på bluemels-festet, og det er ganske smalt oppi der. Jeg kjøpte "56 mm, For 32-47 mm dekk", så det kan godt være jeg fucka meg litt der. Ser også at jeg bestilte disse 2mnd før jeg kjøpte sykkelen min 😄 Men en relevant utfordring er jo at jeg kanskje må ha så smal skjerm at det blir trøbbel med dekkbredden? Eller så har det kanskje ikke så mye å si om dekket går 1mm utenfor på begge sider...

 

Ser også at bare bikester selger bluemels framskjerm alene, og de har bare den jeg allerede har >.<

 

Men prismessig så tror jeg bare at jeg må kjøpe et nytt sett bluemels (smalere) også ta det derfra. Kanskje hybride en tjukk bake og en tynn framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med festet på din sykkel, men jeg bruker Specialized Dry Tech på min sykkel og veldig fornøyd med deres dekningsevne og var grei å montere på min raceraktige pendlersykkel. Man kan justere/slide selve festet bak/frem, så burde være mulig å feste bak på gaffelen (ser det er gjort slik på noen bilder i hvert fall)

  • Like 1

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...