parob Posted September 24, 2023 Posted September 24, 2023 Jeg har tatt på meg å arrangere et lite klubbmesterskap som Stravaritt (på lite brukte grusveger i nærområdet). Tenkte å la medlemmene bruke f.eks. hele høstferieuka, så tar jeg en oppsummering av segmentet på søndag kveld. Så langt alt vel. Hvordan gjør dere andre det med lignende arrangement og eventuelle regler? Jeg tenker først og fremst på om dere utelukkende ber medlemmene sykle solo eller om det tillates sykling i grupper? Quote
Skoje Posted September 24, 2023 Posted September 24, 2023 Vi har hatt en Stravacup i min klubb. Et utvalg segmenter som kan sykles så mange ganger man vil i løpet av sesongen. En av flere regler er at man må sykle alene om tiden skal telle i cupen. Quote
stosu Posted September 24, 2023 Posted September 24, 2023 Vi prøvde oss på noe slikt i fjor. Stilte krav om at segmentet skal gjennomføres solo. I tillegg må selvfølgelig også trafikkreglene følges Quote
Knutspeed Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Finnes det noen verktøy/apper for å arrangere Stravaritt nå, typ segmentrally, eller er det manuell jobb? Mener at det fantes noe tidligere. Quote
Olechr Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Fantes en del før, men når de nye GDPR reglene kom så virket det som de fleste la ned. 1 Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør.
larsfn Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Brukte fartslek.no noen ganger tidligere. Lagt ned nå vet jeg. Savner det egentlig... 1 Quote
Staroh69 Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 (edited) Hvodan er det med tillatelse fra politi/veimyndighetene ved å arrangere stravaritt? Er det rett fram, ingen regler utenom vegtrafikkloven? Jeg mener å huske fra stasjonærvaktkurset for 5 år siden at kalles det ritt og/eller har resultatliste, så er det ritt og søknadspliktig så lengde det går på/krysser offentlig vei. Eller husker jeg feil? Noen som vet? Edited September 25, 2023 by Staroh69 Rettet skrivefeil Quote ________________________________________________________________ Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013
stosu Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Knutspeed skrev (10 timer siden): Finnes det noen verktøy/apper for å arrangere Stravaritt nå, typ segmentrally, eller er det manuell jobb? Mener at det fantes noe tidligere. du må kopiere segmentresultater fra siste uke, og lime inn i excel. Mener å huske at det krever betalt versjon av Strava Quote
parob Posted September 26, 2023 Author Posted September 26, 2023 stosu skrev (11 timer siden): du må kopiere segmentresultater fra siste uke, og lime inn i excel. Mener å huske at det krever betalt versjon av Strava Sykkelklubben vår har en egen 'klubb' inne på Strava. Da er det veldig lett for vår del i hvert fall. Jeg bare velger segmentet (som full leaderboard visning), filtrerer deretter på klubben og filtrerer tilslutt på this week. Jeg har betalt versjon av Strava, vet ikke hvordan dette oppfører seg i gratisversjonen. 1 Quote
Recommended Posts