Gå til innhold

Canyon Grizl: Heldekkende skjermer?


ChristianL

Anbefalte innlegg

Dette er skjermene Canyon selger til Grizl:

FdHLmshkOyBxphmmb902n-8n9fvSrxscATy_FY4Re4I.jpg.webp.78517c79711abb2c96d79aad19872fc8.webp

Jeg skulle (i tillegg til selve sykkelen, som jeg vurderer å kjøpe) gjerne hatt lenger skjermer. Det er sikkert mulig å forlenge framskjermen med en skvettlapp, men det finnes kanskje bedre løsninger? 

Er det f.eks. noen som har McGyveret på plass et par SKS Longboard så de bruker samme fester som Canyons skjermer? Longboard er jo mye lengre, og beskytter både sko, legger og drivverk mye bedre:

da9vc1yq9sp61.jpg.webp.2e32e7d2a152ee6b9a5fb17b7879d440.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChristianL skrev (4 timer siden):

Er det f.eks. noen som har McGyveret på plass et par SKS Longboard så de bruker samme fester som Canyons skjermer? 

Det bør gå fint, men siden SKS har dobbelt sett stag som går i ett stykke, må du bare vri dem et godt stykke opp til skruefestet og så kappe hvert stag til riktig lengde. Mulig det blir litt kjekling med braketten, siden den er laget for å slippe gjennom staget fra feste nede ved akslingen. Jeg hadde samme plassering av innfesting på min gamle Rondo Ruut (som blei stjært!) – og der snobbet jeg meg med Portland Design Works Full Metal Fenders. De har kun ett par stag på hver skjerm, som går gjennom et beslag på utsiden av skjermene. Dermed var det lekende lett å rotere dem til ønsket vinkel:

rondo.jpg

Endret av geiranders
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermene til Grizl er helt fantastiske. Jeg har kjørt lange utforkjøringer på virkelig dårlig underlag uten at det kommer så mye som et knirk fra skjermene. Jeg merker rett og slett ikke noe til de i bruk, så mine har blitt stående på hele året. 
 

Det finnes sikkert andre skjermer som er gode også, men ingen av de jeg har prøvd (SKS Bluemels, Specialized) er i nærheten av så lydløse som disse. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes canyon sine er ganske fine også, faktisk. Tross grådige på plast…

Å evt forlenge forskjerm ser plug and play ut, men hva med bak? Jeg driver ikke med saltsykling altså, og møkk på racern stoppes av seterør pr dd. Er primært godværssyklist deluxe, men tror at med skjerm og bra med klær så går det jo så lenge det ikke er regn, men våt asfalt kan gå. Lengre utesesong, mindre zwift

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har de skjermene på min Grail,  og de er veldig stabile og særdeles lite skramlete.  Og på vei og lett grus gjør de en veldig bra jobb. Men de er litt korte ja, og kjører en langt , og mye gjørme så leveres dette perfekt i krank området.  Faktisk så er det bedre uten skjermer i skikkelig grisete forhold.  

 Men til "normalt " bruk , og pendling er de super.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Svar fra Canyon:

Quote

Checked now a little bit and at the moment there is no plans for others fenders just for this model. I can see that someone maybe wants longer fenders but there are also a lot of customers that think this is enough. But i will put a note in our system that this has been asked for and if they see that enough people want this im sure they will come up with something. 

Så: Hvis det er flere som ønsker heldekkende Grizl-skjermer: Fortell Canyon det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChristianL skrev (7 timer siden):

lot of customers that think this is enough

Attdetvar? Hvilken kundegruppe er dette egentlig? 😄 Mon tro om de er ansatt hos gir/kjedeprodusenter og har fri tilgang til drivverk eller liker å ha våte og kalde tær?

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2024 at 5:34 PM, andersar said:

Attdetvar? Hvilken kundegruppe er dette egentlig? 😄 Mon tro om de er ansatt hos gir/kjedeprodusenter og har fri tilgang til drivverk eller liker å ha våte og kalde tær?

Nettopp. Derfor er det jo greit at man sier fra. Det tar 2-3-4 minutter.

Så slipper man den typiske "vi har ikke mottatt noen klager, så det er nok bare deg, gitt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt at produktutviklerne bryr seg vildet nok likevel ta litt tid før lengre skjermer kommer. Jeg finner ingen gode alternativer egentlig så har noen sett på modding av disse? 
skvettlapp på den foran, men hva med bak for å den ned mellom kjedeststagene? 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

geiranders skrev (På 25.9.2023 den 15.13):

Det bør gå fint, men siden SKS har dobbelt sett stag som går i ett stykke, må du bare vri dem et godt stykke opp til skruefestet og så kappe hvert stag til riktig lengde. Mulig det blir litt kjekling med braketten, siden den er laget for å slippe gjennom staget fra feste nede ved akslingen. Jeg hadde samme plassering av innfesting på min gamle Rondo Ruut (som blei stjært!) – og der snobbet jeg meg med Portland Design Works Full Metal Fenders. De har kun ett par stag på hver skjerm, som går gjennom et beslag på utsiden av skjermene. Dermed var det lekende lett å rotere dem til ønsket vinkel:

rondo.jpg

Fått låne et sett sks, men tror ikke jeg er mac gyver nok til å få dette bra. 
Hvordan få feks fremskjerm til å ikke å subbe nedi på toppen av hjul, altså foran gaffel?

skal sies at det fins hendigere folk enn meg…

men om resultatet blir under pari uansett…

Fikk epost om at canyon igjen hadde sine korte på lager, og tenkte bestille (når jeg likevel var fortvilt), men nå var de tomme igjen. Så, april…

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skjermer ankommet og montert. Jepp, blir skvettlapp på forskjerm tenker jeg, montering var grei skuring dog hadde canyon glemt ei skive… (det går fint det altså, og det kaaaaan være at skiva ligger i teppet et eller annnet sted…) Men hva med å være konsekvent i valg av skruehoder? Bruk KUN torx!
 Blitz på cam og greier.. 😜

 

IMG_8056.jpeg

IMG_8059.jpeg

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (1 time siden):

Bør ha skvettlap bak også sånn at skitten ledes forbi drivverket ditt. De fleste rammer har alltid hatt et skruehull nederst ved krankhuset der for festing av slik skjerm iaf.

Ja, tenkte tanken under montering. Så ikke etter noe skruehull, men kan sjekke og se. Må da gå an med en liten mod kanskje. Ikke fått kommet meg ut enda, tror jeg har en betennelse i sene som holder kne (patella elns)

edit: takk for tips! 

Endret av Ivar Elverum
  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...