Jump to content

Recommended Posts

Posted
DesmoSkier skrev (24 minutter siden):

En ulempe er jo at du kommer til å gå lei av spøken om at gaffelen din står bak-fram 😉

Det kommer an på om det er den samme personen som gjentar spørsmålet til kjedsommelighet og om vedkommende liker å fortsatt ha egne tenner i munnen....

 

  • Like 1
  • Haha 3
Posted
anerds skrev (43 minutter siden):

Rykter om at ny mezzer er på vei. 

Tviler. Det er ikke første gang de er på tilbud. 

Gaffelen er ikke perfekt, men den er et bedre utgangspunkt enn Fox og Rockshox, både mtp fjær og demperpatron og chassis. 

Den er lett å skru på, demperen er såpass god at du kan kjøre riktig sag (dvs mer enn 10-15% som på Fox og Rockshox) og fortsatt ha støtte. Den er lettere enn tilsvarende andre, bl.a. pga gaffelbro som er bak. Aksling er veldig smart, og hjelper på stivheten siden den ikke kan roteres i ytterbeina. Luftfjær er litt kålete å finne en god balanse på, siden det er så mange muligheter med hovedkammer og IRT, men det er en god kalkulator på MTBR som gir et godt utgangspunkt. 

For å sette prikken over i-en bør man også jobbe med foringer og justering av bredden mellom gaffelbein for å få runde foringer og parallelle bein. Jeg har verktøy for å blokke ut foringer, som aldri er bra fra fabrikk på noen masseproduserte gafler, og gjør jobben for 750,- kompispris (svindyrt verktøy) skal sannsynligvis utvide verktøyparken til å inkludere presse og blokker for å få vekk knirk når det oppstår på lange gafler.

Sykt fornøyd, og fikk enda bedre utbytte da jeg fikk nytt returstempel til demperen, som ga det siste jeg kunne få ut. Dette stempelet gir mulighet for mindre HSR ved det trykket jeg bruker. 

  • Like 3
Posted
baronKanon skrev (24 minutter siden):

Tviler. Det er ikke første gang de er på tilbud. 

Gaffelen er ikke perfekt, men den er et bedre utgangspunkt enn Fox og Rockshox, både mtp fjær og demperpatron og chassis. 

Den er lett å skru på, demperen er såpass god at du kan kjøre riktig sag (dvs mer enn 10-15% som på Fox og Rockshox) og fortsatt ha støtte. Den er lettere enn tilsvarende andre, bl.a. pga gaffelbro som er bak. Aksling er veldig smart, og hjelper på stivheten siden den ikke kan roteres i ytterbeina. Luftfjær er litt kålete å finne en god balanse på, siden det er så mange muligheter med hovedkammer og IRT, men det er en god kalkulator på MTBR som gir et godt utgangspunkt. 

For å sette prikken over i-en bør man også jobbe med foringer og justering av bredden mellom gaffelbein for å få runde foringer og parallelle bein. Jeg har verktøy for å blokke ut foringer, som aldri er bra fra fabrikk på noen masseproduserte gafler, og gjør jobben for 750,- kompispris (svindyrt verktøy) skal sannsynligvis utvide verktøyparken til å inkludere presse og blokker for å få vekk knirk når det oppstår på lange gafler.

Sykt fornøyd, og fikk enda bedre utbytte da jeg fikk nytt returstempel til demperen, som ga det siste jeg kunne få ut. Dette stempelet gir mulighet for mindre HSR ved det trykket jeg bruker. 

Hello

It's me again.

Är det så att du kanske har tid att fixa en Mezzer nu i veckorna som kommer?

Importerad cykelnörd. NOTS-evangelist. https://nots.no/han-skal-fa-fart-pa-nots/

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...