Gå til innhold

Manitou Mezzer Pro? Hvorfor og hvorfor ikke?


Anbefalte innlegg

DesmoSkier skrev (24 minutter siden):

En ulempe er jo at du kommer til å gå lei av spøken om at gaffelen din står bak-fram 😉

Det kommer an på om det er den samme personen som gjentar spørsmålet til kjedsommelighet og om vedkommende liker å fortsatt ha egne tenner i munnen....

 

  • Like 1
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anerds skrev (43 minutter siden):

Rykter om at ny mezzer er på vei. 

Tviler. Det er ikke første gang de er på tilbud. 

Gaffelen er ikke perfekt, men den er et bedre utgangspunkt enn Fox og Rockshox, både mtp fjær og demperpatron og chassis. 

Den er lett å skru på, demperen er såpass god at du kan kjøre riktig sag (dvs mer enn 10-15% som på Fox og Rockshox) og fortsatt ha støtte. Den er lettere enn tilsvarende andre, bl.a. pga gaffelbro som er bak. Aksling er veldig smart, og hjelper på stivheten siden den ikke kan roteres i ytterbeina. Luftfjær er litt kålete å finne en god balanse på, siden det er så mange muligheter med hovedkammer og IRT, men det er en god kalkulator på MTBR som gir et godt utgangspunkt. 

For å sette prikken over i-en bør man også jobbe med foringer og justering av bredden mellom gaffelbein for å få runde foringer og parallelle bein. Jeg har verktøy for å blokke ut foringer, som aldri er bra fra fabrikk på noen masseproduserte gafler, og gjør jobben for 750,- kompispris (svindyrt verktøy) skal sannsynligvis utvide verktøyparken til å inkludere presse og blokker for å få vekk knirk når det oppstår på lange gafler.

Sykt fornøyd, og fikk enda bedre utbytte da jeg fikk nytt returstempel til demperen, som ga det siste jeg kunne få ut. Dette stempelet gir mulighet for mindre HSR ved det trykket jeg bruker. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (24 minutter siden):

Tviler. Det er ikke første gang de er på tilbud. 

Gaffelen er ikke perfekt, men den er et bedre utgangspunkt enn Fox og Rockshox, både mtp fjær og demperpatron og chassis. 

Den er lett å skru på, demperen er såpass god at du kan kjøre riktig sag (dvs mer enn 10-15% som på Fox og Rockshox) og fortsatt ha støtte. Den er lettere enn tilsvarende andre, bl.a. pga gaffelbro som er bak. Aksling er veldig smart, og hjelper på stivheten siden den ikke kan roteres i ytterbeina. Luftfjær er litt kålete å finne en god balanse på, siden det er så mange muligheter med hovedkammer og IRT, men det er en god kalkulator på MTBR som gir et godt utgangspunkt. 

For å sette prikken over i-en bør man også jobbe med foringer og justering av bredden mellom gaffelbein for å få runde foringer og parallelle bein. Jeg har verktøy for å blokke ut foringer, som aldri er bra fra fabrikk på noen masseproduserte gafler, og gjør jobben for 750,- kompispris (svindyrt verktøy) skal sannsynligvis utvide verktøyparken til å inkludere presse og blokker for å få vekk knirk når det oppstår på lange gafler.

Sykt fornøyd, og fikk enda bedre utbytte da jeg fikk nytt returstempel til demperen, som ga det siste jeg kunne få ut. Dette stempelet gir mulighet for mindre HSR ved det trykket jeg bruker. 

Hello

It's me again.

Är det så att du kanske har tid att fixa en Mezzer nu i veckorna som kommer?

Importerad cykelnörd. NOTS-evangelist. https://nots.no/han-skal-fa-fart-pa-nots/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...