Gå til innhold

Rutevalg Oslo-København


Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen her som har syklet fra Oslo til København eller omvendt? Har dere i så fall noen gode ruteforslag? Alt jeg vet er at jeg bør følge Kattegattleden, men ut over dette er jeg veldig usikker på hvilke rutevalg man bør gjøre.

Jeg lurer også på hva dere tenker om tidsbruk, jeg er ikke interessert i å sykle så raskt som mulig, jeg vil heller nyte turen. Kan også legge til at jeg vurderer sterkt å bruke en cargosykkel på turen (en Omnium), så dette legger jo også en del føringer for tidsbruk.

Og så er dette dette med overnatting, er det enkelt å finne teltplasser på veien, eller bør man heller satse på hoteller og den slags?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ser at de syklet i 40km/t med medvind. Testet ut turen fra Gøteborg til Norge(ble Sarpsborg stasjon og tog til Oslo)i høst og hadde en helt syk sidevind/motvind. Fine veier, lite trafikk, men sykt slitsomt. 

Dette gårdsbakeriet(Skåra Gårdsbakeri) her var vel det mest positive jeg husker i den strabasiøse vinden mellom Gøteborg og Lysekil. 
https://xn--skragrdsbageri-mibd.se/

Vil anbefale Farmlodge som overnatting i Lysekil. Digg frokost og klapping av geiter. 
https://grenseguiden.no/bedrift/farmlodge/

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykla Oslo - København med en kompis for noen år tilbake over tre dager i påska (1, 2, 3 - Stravarute). Eller, jeg måtte hoppe på toget ved Halmstad pga. et kne som ikke lenger ville gå rundt. Vi fulgte stort sett Kattegattleden, en natt på campingplass og en natt på hotell i Kungsbacka.

Det jeg husker best var alle dyrene vi så på veien: faen så mange harer, rev og elg. For å ikke snakke om påfugler. Ellers var det en del vind, en del ferger, pisse kaldt etter at sola gikk ned, og jeg var sur pga. vondt i kneet. Men fint var det, særlig når man var helt ved kysten. 

På danskebåten hjem møtte vi en gjeng syklister fra Sørensen-miljøet, de hadde valgt en mer effektiv rute på strake veier som gikk innover mot Uddevalla heller enn i skjærgården, de syklet hele turen på to dager. 

Legger ved noen fotos fra turen også:

white-horse-2_result-1920x1280.jpg

valhall-gautkøk_result-1920x1280.jpg

svensk-ferge_result.jpg

campingplassbru_result.jpg

ælj_result.jpg

Endret av olelovold
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...