Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei! 
Hva er konsensus hva gjelder valg av størrelse når man er på vippen mellom to størrelser? 
Jeg er 185. Canyon anbefaler M opp til 184 og L fra 185 og oppover. 
Samtidig ser jeg at reach på L blir i lengste laget, mens M vil straffe meg med lavere stack… jeg kjenner jeg har lyst på M, men hva tenker det o’store, nye forumet?

Edited by Howard
Posted

Jeg var i samme dilemma med samme lengde og fikk anbefaling på M - jeg har 2cm kortere bein enn "vanlig" og dertil lengre overkropp, så da blir det viktigst å ha liten nok ramme til å få en ok sitteposisjon for bena - reach kan alltid justeres med stem. Har for øvrig ooglet litt på Dare (og Look?) hvor man kan "justere" vinkelen på seterøret, antar ved hjelp av å flippe insert til setepinnen - synes små rammer kan føles litt nervøse i bratt utfor, for stor drop/for mye vekt over fronten.

Posted

Skjønner ikke helt spørsmål. Hvis L har for lang reach er vel valget tatt? 

Ultimate er jo en rittsykkel. Hvis Medium i utgangspunktet er riktig str, men stack er lav mhp hva du er komfortabel med, så ville jeg sett etter en mer komfort-rettet ramme som passer deg. 

Om du ikke har varige mén, og har lyst på rittgeometri, kan jo 15-25 mm med spacers stå på midlertidig mens du trener deg opp (altså ned) 😉

Posted

Ville uansett ikke begynt å endre seteposisjon/seterørsvinkel for å tilpasse styrets plassering. Setet skal tilpasses tråkket, og kun det. 

Posted

Man kan stort oppnå identisk sittestilling på både M og L om man er mellom. Det er bare å justere spacers og lengde på stem. Unntak er om du tror vil ha lavere front enn du får til på en L, eller høyere front enn du får til med M og spacers. Lengden er ikke mer forskjellig enn at du får tilpasset med stem. 

Anbefaler å se denne også:

Posted

Har M på 2019 ramma. Er 182 høy, men har veldig lange bein, kort overkropp og lange armer, så er litt rart bygd. Har allikevel truffet bra med alle størrelsestabeller så langt i karrieren 🤞 Har stemmet "slammed" og 110mm lengde. Var oppe i 120 i 1,5 år, men innså at jeg egentlig satt marginalt bedre med 110 etter å ha flippet stemmet for bruk på rulla i vinter. I 2019 var reachen 383mm på M, mot 393mm nå. Identisk stack. Hvis du liker å kjøre med litt fart så har man mye mer kontakt med underlaget og kontroll når man får fronten ned. Det er i hvert fall min opplevelse. Jeg tror M vil funke veldig bra for deg, men det beste hadde jo selvsagt vært å teste.

Posted

Jeg skal ikke mene så mye om hva du skal velge. Men Ultimate finner du både her og der i Norge da det er en veldig populær modell, så jeg vil anta det er mulig å få prøvesitte his noen om du legger ut følere her og der. 
Jeg har for eksempel en 2022 stående her i Larvik i str L. Om det er innenfor rekkevidde er du hjertelig velkommen for å trille en tur i gaten her. 

• Like 2

.

Posted
RoyE skrev (25 minutter siden):

Jeg skal ikke mene så mye om hva du skal velge. Men Ultimate finner du både her og der i Norge da det er en veldig populær modell, så jeg vil anta det er mulig å få prøvesitte his noen om du legger ut følere her og der. 
Jeg har for eksempel en 2022 stående her i Larvik i str L. Om det er innenfor rekkevidde er du hjertelig velkommen for å trille en tur i gaten her. 

Veldig enig i det! Det er det absolutt safeste. Jeg har hatt to kjenninger fra klubben som testet min før de kjøpte i fjor.