Gå til innhold

Størrelse Canyon Ultimate


Anbefalte innlegg

Hei! 
Hva er konsensus hva gjelder valg av størrelse når man er på vippen mellom to størrelser? 
Jeg er 185. Canyon anbefaler M opp til 184 og L fra 185 og oppover. 
Samtidig ser jeg at reach på L blir i lengste laget, mens M vil straffe meg med lavere stack… jeg kjenner jeg har lyst på M, men hva tenker det o’store, nye forumet?

Endret av Howard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme dilemma med samme lengde og fikk anbefaling på M - jeg har 2cm kortere bein enn "vanlig" og dertil lengre overkropp, så da blir det viktigst å ha liten nok ramme til å få en ok sitteposisjon for bena - reach kan alltid justeres med stem. Har for øvrig ooglet litt på Dare (og Look?) hvor man kan "justere" vinkelen på seterøret, antar ved hjelp av å flippe insert til setepinnen - synes små rammer kan føles litt nervøse i bratt utfor, for stor drop/for mye vekt over fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt spørsmål. Hvis L har for lang reach er vel valget tatt? 
 

Ultimate er jo en rittsykkel. Hvis Medium i utgangspunktet er riktig str, men stack er lav mhp hva du er komfortabel med, så ville jeg sett etter en mer komfort-rettet ramme som passer deg. 
 

Om du ikke har varige mén, og har lyst på rittgeometri, kan jo 15-25 mm med spacers stå på midlertidig mens du trener deg opp (altså ned) 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan stort oppnå identisk sittestilling på både M og L om man er mellom. Det er bare å justere spacers og lengde på stem. Unntak er om du tror vil ha lavere front enn du får til på en L, eller høyere front enn du får til med M og spacers. Lengden er ikke mer forskjellig enn at du får tilpasset med stem. 

Anbefaler å se denne også:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har M på 2019 ramma. Er 182 høy, men har veldig lange bein, kort overkropp og lange armer, så er litt rart bygd. Har allikevel truffet bra med alle størrelsestabeller så langt i karrieren 🤞 Har stemmet "slammed" og 110mm lengde. Var oppe i 120 i 1,5 år, men innså at jeg egentlig satt marginalt bedre med 110 etter å ha flippet stemmet for bruk på rulla i vinter. I 2019 var reachen 383mm på M, mot 393mm nå. Identisk stack. Hvis du liker å kjøre med litt fart så har man mye mer kontakt med underlaget og kontroll når man får fronten ned. Det er i hvert fall min opplevelse. Jeg tror M vil funke veldig bra for deg, men det beste hadde jo selvsagt vært å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke mene så mye om hva du skal velge. Men Ultimate finner du både her og der i Norge da det er en veldig populær modell, så jeg vil anta det er mulig å få prøvesitte his noen om du legger ut følere her og der. 
Jeg har for eksempel en 2022 stående her i Larvik i str L. Om det er innenfor rekkevidde er du hjertelig velkommen for å trille en tur i gaten her. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (25 minutter siden):

Jeg skal ikke mene så mye om hva du skal velge. Men Ultimate finner du både her og der i Norge da det er en veldig populær modell, så jeg vil anta det er mulig å få prøvesitte his noen om du legger ut følere her og der. 
Jeg har for eksempel en 2022 stående her i Larvik i str L. Om det er innenfor rekkevidde er du hjertelig velkommen for å trille en tur i gaten her. 

Veldig enig i det! Det er det absolutt safeste. Jeg har hatt to kjenninger fra klubben som testet min før de kjøpte i fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...