Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i markedet for tempobøyler til grussykkelen for en litt mer komfortabel sittestilling ved lengre turer. Jeg er i hovedsak ute etter aluminium over karbon grunnet pris og er på utkikk etter noe til <1500,-. Jeg har for øyeblikket 1x GRX di2 på sykkelen så muligheten for gir på tempohendlene er til stede, men alle kablene er rutet innvendig i styret slik at det kan bli litt knotete. I tillegg så vil ikke bøylene være montert hele tiden så kabler ville måtte kobles til/fra da det ikke er trådløst.

Er giring i bøylene noe som er nødvendig eller verdt jobben med kabling?

Er det noe konsensus på hva som er de "beste" for langdistansesykling?

Har du noen erfaringer å dele?

På forhånd takk.

• Svar 10
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Skrevet (endret)

Det er en stor fordel om klemmene rundt styret er splitta horisontalt, og ikke vertikalt. Da er det enkelt å bygge opp høyden med avstandsstykker.
Jeg liker å ha styret ganske lavt, men samtidig å kunne ligge komfortabelt i bøyla så lenge jeg vil. Måtte da ha 60mm riserkit for å få riktig høyde på bøyla.

Jeg synes også det er en stor fordel at putene kan justeres et stykke bak senter på styret. Da er det lettere å hvile overkroppstyngden på albuene i stedet for underarmene.

Du kommer langt med 1500kr og litt tålmodighet på Finn.

Endret av HenrikG
Skrevet
HenrikG skrev (På 31.10.2023 den 21.47):

Det er en stor fordel om klemmene rundt styret er splitta horisontalt, og ikke vertikalt. Da er det enkelt å bygge opp høyden med avstandsstykker.
Jeg liker å ha styret ganske lavt, men samtidig å kunne ligge komfortabelt i bøyla så lenge jeg vil. Måtte da ha 60mm riserkit for å få riktig høyde på bøyla.

Jeg synes også det er en stor fordel at putene kan justeres et stykke bak senter på styret. Da er det lettere å hvile overkroppstyngden på albuene i stedet for underarmene.

Du kommer langt med 1500kr og litt tålmodighet på Finn.

Takk for svar. Har du noe erfaring med giring i bøylene? Hvis ikke, er det noe du skulle ønske du hadde hatt?

Skrevet

Finnes det noen tempobøyler som er tilpasset aero/"flatt" styre ? uten at det koster ekstremt mye. Det meste jeg ser til normale priser er runde klemmer ? Har akkurat nå denne type styre på både landeveissykkel og grussykkel (en har også vanlig rundt styre til å bruke på grussykkelen). 

Skrevet (endret)
HenrikG skrev (33 minutter siden):

Overgangen mellom det ordinære styret og bøylene ser unektelig bra ut, men er ikke helt overbevist av håndtakene.

Olechr skrev (12 minutter siden):

Her går vel kompaktheten veldig på akkord av komforten i og med at du ikke får koppene til å hvile albuene i? Og ingen mulighet for høydejustering?

Edit: Du kan kanskje høre med Shimanoimportør om den er mulig å få tak i?

Endret av olve
Tilleggskommentar
  • 2 uker senere...
Skrevet
Olechr skrev (På 7.11.2023 den 12.35):

Det var et godt tips. Jeg har tittet litt på disse til bruk når Highballen er i grusmodus. 
Kompaktbøyle og Stans The crow i 2,0 vil gi greit med fart i Nordmarka. 
FARR-AERO-BOLT-ON-V3_1.jpg

https://ridefarr.com/product/farr-carbon-aero-bolt-on-v3/

Men en pris på USD165 og frakt fra Australia har holdt meg på gjerdet en stund. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...