Gå til innhold

Tempobøyler til grussykkel


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i markedet for tempobøyler til grussykkelen for en litt mer komfortabel sittestilling ved lengre turer. Jeg er i hovedsak ute etter aluminium over karbon grunnet pris og er på utkikk etter noe til <1500,-. Jeg har for øyeblikket 1x GRX di2 på sykkelen så muligheten for gir på tempohendlene er til stede, men alle kablene er rutet innvendig i styret slik at det kan bli litt knotete. I tillegg så vil ikke bøylene være montert hele tiden så kabler ville måtte kobles til/fra da det ikke er trådløst.

Er giring i bøylene noe som er nødvendig eller verdt jobben med kabling?

Er det noe konsensus på hva som er de "beste" for langdistansesykling?

Har du noen erfaringer å dele?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 10
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Det er en stor fordel om klemmene rundt styret er splitta horisontalt, og ikke vertikalt. Da er det enkelt å bygge opp høyden med avstandsstykker.
Jeg liker å ha styret ganske lavt, men samtidig å kunne ligge komfortabelt i bøyla så lenge jeg vil. Måtte da ha 60mm riserkit for å få riktig høyde på bøyla.

Jeg synes også det er en stor fordel at putene kan justeres et stykke bak senter på styret. Da er det lettere å hvile overkroppstyngden på albuene i stedet for underarmene.

 

Du kommer langt med 1500kr og litt tålmodighet på Finn.

Endret av HenrikG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HenrikG skrev (På 31.10.2023 den 21.47):

Det er en stor fordel om klemmene rundt styret er splitta horisontalt, og ikke vertikalt. Da er det enkelt å bygge opp høyden med avstandsstykker.
Jeg liker å ha styret ganske lavt, men samtidig å kunne ligge komfortabelt i bøyla så lenge jeg vil. Måtte da ha 60mm riserkit for å få riktig høyde på bøyla.

Jeg synes også det er en stor fordel at putene kan justeres et stykke bak senter på styret. Da er det lettere å hvile overkroppstyngden på albuene i stedet for underarmene.

 

Du kommer langt med 1500kr og litt tålmodighet på Finn.

Takk for svar. Har du noe erfaring med giring i bøylene? Hvis ikke, er det noe du skulle ønske du hadde hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen tempobøyler som er tilpasset aero/"flatt" styre ? uten at det koster ekstremt mye. Det meste jeg ser til normale priser er runde klemmer ? Har akkurat nå denne type styre på både landeveissykkel og grussykkel (en har også vanlig rundt styre til å bruke på grussykkelen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg god erfaring med disse: https://bikeshop.no/deda/para1k/deda-parabolica-uno-alta-tempobøyle-sort-j-bend-riser-kit-350-gram

Har hatt de på grussykkelen. Har selv aldri savnet giring.

 

Til aero styrer er det for dyrt da man ofte må gå for løsningen fra merke som har laget styre.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (På 2.11.2023 den 8.20):

Selv har jeg god erfaring med disse: https://bikeshop.no/deda/para1k/deda-parabolica-uno-alta-tempobøyle-sort-j-bend-riser-kit-350-gram

Har hatt de på grussykkelen. Har selv aldri savnet giring.

 

Til aero styrer er det for dyrt da man ofte må gå for løsningen fra merke som har laget styre.

Takk for tips, det blir nok til at jeg prøver de jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (På 2.11.2023 den 8.20):

Til aero styrer er det for dyrt da man ofte må gå for løsningen fra merke som har laget styre.

 

Canyon hever lista enda noen hakk med bøyler til nye Grail, 6000kr😳


https://www.canyon.com/no-no/sykkeltilbehor/sykkeldeler/contact-points/aero-bars-and-tri-extensions/canyon-gear-groove-aero-extension/10012754.html

Endret av HenrikG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HenrikG skrev (33 minutter siden):

Overgangen mellom det ordinære styret og bøylene ser unektelig bra ut, men er ikke helt overbevist av håndtakene.

 

Olechr skrev (12 minutter siden):

Her går vel kompaktheten veldig på akkord av komforten i og med at du ikke får koppene til å hvile albuene i? Og ingen mulighet for høydejustering?

 

Edit: Du kan kanskje høre med Shimanoimportør om den er mulig å få tak i?

Endret av olve
Tilleggskommentar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Olechr skrev (På 7.11.2023 den 12.35):

Det var et godt tips. Jeg har tittet litt på disse til bruk når Highballen er i grusmodus. 
Kompaktbøyle og Stans The crow i 2,0 vil gi greit med fart i Nordmarka. 
FARR-AERO-BOLT-ON-V3_1.jpg

https://ridefarr.com/product/farr-carbon-aero-bolt-on-v3/

Men en pris på USD165 og frakt fra Australia har holdt meg på gjerdet en stund. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...