Gå til innhold

Uførepensjon. Yay or nay?


Anbefalte innlegg

Ja, har det. Og synes også den er av de viktigste. 

Den dekker alle situasjoner som leder til uførhet. F.eks. hvis man blir ufør pga sykdom, hjelper det ikke å ha ulykkesforsikring. Det har jeg heller ikke. Ser ikke helt hva den skal gi meg ekstra.

Og livsforsikring har jeg. Så slipper familien å flytte om jeg blir makrell i tomat i trafikken. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekna har en uføre forsikring hos Gjensidige som gir opp til 33G som engangsutbetaling hvis man blir ufør. Den er betraktelig rimeligere en en uførepensjonforsikring. Vi har denne da den vil ta majoriteten av boliglånet, slik at vi vil klare oss relativt bra med en inntekt og trygd. 

Endret av gons
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gons skrev (1 time siden):

Tekna har en uføre forsikring hos Gjensidige som gir opp til 33G som engangsutbetaling hvis man blir ufør. Den er betraktelig rimeligere en en uførepensjonforsikring. Vi har denne da den vil ta majoriteten av boliglånet, slik at vi vil klare oss relativt bra med en inntekt og trygd. 

Det var en imponerende god dekning. Har dessverre ingen slik avtale gjennom fagforeningen min. Men i en alder av 35 så føler jeg det er verdt å legge inn en liten sum på uførepensjon. Har dog høyere summer på kritisk sykdom og ulykkesforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (6 minutter siden):

Ja jeg og samboeren har både uføre og livsforsikring. Koster flesk, men er verdt det med tanke på hvor kjipt det kan bli uten

Det koster ja, men setter man opp regnestykket som tar for seg totale kostnader over 30-40 år, og setter det opp mot potensiell utbetaling dersom man skulle være uheldig å bli syk/uføre, så er det en liten kostnad.

Jeg bruker jo hjelm, skredsøker, etc. også, og så klart håper man at man aldri får bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (25 minutter siden):

Det koster ja, men setter man opp regnestykket som tar for seg totale kostnader over 30-40 år, og setter det opp mot potensiell utbetaling dersom man skulle være uheldig å bli syk/uføre, så er det en liten kostnad.

Jeg bruker jo hjelm, skredsøker, etc. også, og så klart håper man at man aldri får bruk for det.

Det satt langt inne å bestille det, men ville ikke vært foruten den sikringen. Vi har bedre pris igjennom sykepleierforeningen. Ville ha søkt litt rundt på diverse boligbyggerlag å sett om noen av de har en slags rabattavtale for de som er medlem. 

  • Like 2

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (20 timer siden):

Enkelt spørsmål.

Av alle ulike forsikringer er uførepensjon en av dyreste. Men kanskje er det også en av de viktigste.

Har du uførepensjon? Yah or nay?

Jeg har både engangsutbetaling via privat forsikring, engangsutbetaling via arbeidsgiver og uførepensjon. Jeg betaler 1200 i måneden, som også inkluderer livsforsikring x2 og barneforsikring x2. (Akademikerne har svært gode forsikringsordninger). Jeg har vært fristet til å si de opp i dyrtiden, men det er nok vanskeligere å hoste opp 4 MNOK enn å betale 1000 pr måned, så greit å la de stå 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen skrev (1 time siden):

Jeg har både engangsutbetaling via privat forsikring, engangsutbetaling via arbeidsgiver og uførepensjon. Jeg betaler 1200 i måneden, som også inkluderer livsforsikring x2 og barneforsikring x2. (Akademikerne har svært gode forsikringsordninger). Jeg har vært fristet til å si de opp i dyrtiden, men det er nok vanskeligere å hoste opp 4 MNOK enn å betale 1000 pr måned, så greit å la de stå 

Der har du en veldig god deal. Jeg betaler 1200 kr måneden kun for meg selv. Da er uførepensjon satt så lavt som 50k/år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruskverner skrev (45 minutter siden):

Er det ingen avkortninger mellom utbetaling fra privat- og firmaforsikring?

Det er kun verdigjenstandforsikring som avkortes mellom forskjellige forsikringsselskap, dvs du kan ikke forsikre sykkelen to steder og få full dekning begge steder, men du kan få overlapp, hvis en ikke gir full dekking.

På privatforsikringer kan du ha så mange du vil uten at det blir avkortet, så du kan i praksis ha ti uføreforsikringer

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...