Gå til innhold

Løsning for drikkeflaske og snacks på tur


johs78

Anbefalte innlegg

Føler jeg har fått en god løsning for vesker og utstyr, men ser jeg bør ha drikkeflaske og snacks lettere tilgjengelig for påfyll mens en sykler. Liker å holde det gående og hvis drikkeflaske og snacks ikke er lett tilgjengelig blir det nok for lite/sjeldent. Gikk ned en del i vekt på forrige langtur og det er nok ikke helt bra, da jeg er slank fra før.

Kan noen dele sine beste tips/løsninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Apidura Racing Bolt-on Top Tube Pack (1L) av en forumist her inne tidligere i år og den har gjort jobben med å få i seg næring på farta mye enklere. Jeg slet med det samme som deg da maten var enten i seteveska eller rammeveska med glidelås. Vesken holder seg lukket med magnet slik at det bare er å brette av lokket for å få tilgang til innholdet og du slipper å styre med glidelås etc. Den er også "vanntett" og har hull til ledning slik at du kan ha en powerbank o.l. inni. Finnes i både bolt-on hvis du har skruehull og stropp med borrelås hvis ikke. Anbefales på det varmeste herfra.

image.png.de7f915cb580f5b87fca8663eb595af2.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også toptube bag + bottle bag på tur som vist under.

67790B24-551C-490C-B879-114591222CB2.jpeg.8e8d432be4554c66623651944fc12b47.jpeg

Om jeg skulle kjøpt nye bottle bag i dag ville jeg sett etter noen som har ekstra nettinglommer på utsiden. Da er det plass til ennå mer snacks, eventuelt som søpplepose for papiret fra gel, bar etc.

Bottle bag har også den store fordelen på sommeren, at ved å "drukne" dem i vann så virker fordampningen som avkjøling av drikkevannet. Vann er uansett bra, men kaldt vann er ennå bedre.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som bruker drikkevest, med lommer fremme til snacks, jeg tenker å prøve det til neste år.  Jeg bruker stort sett lommene på trøyen, men er også på jakt etter noe lettere tilgjengelig i cockpit området.  Jeg har  cargo bukser med lommer også på listen .  Det som er viktig er jo å teste oppsett grundig, sånn at en vet om det fungerer. Toptube vesken min er dedikert til lading og elektronikk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker som de over top tube bag til mye. Veldig lett å plukke fra den, men det er jo ikke plass til store matrasjoner. En nyttig tanke er å ha en liten oversikt over hvor mye kcal man trenger for dagen, og passe på å spise ca. rundt det nivået. Såfremt man ikke sykler innom et gatekjøkken er det ikke så lett å få i seg nok kalorier, om man kun skal ha med medbrakt.

Jeg klarer meg med vanlige drikkeflaskeholdere, siden rammevesken min ikke er så stor. Må dog ha en litt mindre flaske i den vertikale holderen.

Hvis man ikke har plass til vanlige drikkeflaskeholdere finnes det forskjellige løsninger for montering av flasker på gaffel, sete(men der er kanskje en setebag) eller styre(der er kanskje en styrebag). En løsning kan da være å få drikkeflaskerholder til overøret, ala Fidlock Uni Base (Link til Bikepacking.com: Editor’s Dozen: Neil’s Favorite Gear of 2023). Virker som en ok løsning, hvis man ikke har standoverheight-utfordringer.

Fidlock-Uni-Base_1-2000x1333.jpg

  • Like 2

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...