johs78 Posted December 17, 2023 Share Posted December 17, 2023 Føler jeg har fått en god løsning for vesker og utstyr, men ser jeg bør ha drikkeflaske og snacks lettere tilgjengelig for påfyll mens en sykler. Liker å holde det gående og hvis drikkeflaske og snacks ikke er lett tilgjengelig blir det nok for lite/sjeldent. Gikk ned en del i vekt på forrige langtur og det er nok ikke helt bra, da jeg er slank fra før. Kan noen dele sine beste tips/løsninger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olve Posted December 17, 2023 Share Posted December 17, 2023 Kjøpte en Apidura Racing Bolt-on Top Tube Pack (1L) av en forumist her inne tidligere i år og den har gjort jobben med å få i seg næring på farta mye enklere. Jeg slet med det samme som deg da maten var enten i seteveska eller rammeveska med glidelås. Vesken holder seg lukket med magnet slik at det bare er å brette av lokket for å få tilgang til innholdet og du slipper å styre med glidelås etc. Den er også "vanntett" og har hull til ledning slik at du kan ha en powerbank o.l. inni. Finnes i både bolt-on hvis du har skruehull og stropp med borrelås hvis ikke. Anbefales på det varmeste herfra. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saktetur Posted December 17, 2023 Share Posted December 17, 2023 Bruker også toptube bag + bottle bag på tur som vist under. Om jeg skulle kjøpt nye bottle bag i dag ville jeg sett etter noen som har ekstra nettinglommer på utsiden. Da er det plass til ennå mer snacks, eventuelt som søpplepose for papiret fra gel, bar etc. Bottle bag har også den store fordelen på sommeren, at ved å "drukne" dem i vann så virker fordampningen som avkjøling av drikkevannet. Vann er uansett bra, men kaldt vann er ennå bedre. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveinung1 Posted December 17, 2023 Share Posted December 17, 2023 Det er flere som bruker drikkevest, med lommer fremme til snacks, jeg tenker å prøve det til neste år. Jeg bruker stort sett lommene på trøyen, men er også på jakt etter noe lettere tilgjengelig i cockpit området. Jeg har cargo bukser med lommer også på listen . Det som er viktig er jo å teste oppsett grundig, sånn at en vet om det fungerer. Toptube vesken min er dedikert til lading og elektronikk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted December 19, 2023 Share Posted December 19, 2023 Bruker som de over top tube bag til mye. Veldig lett å plukke fra den, men det er jo ikke plass til store matrasjoner. En nyttig tanke er å ha en liten oversikt over hvor mye kcal man trenger for dagen, og passe på å spise ca. rundt det nivået. Såfremt man ikke sykler innom et gatekjøkken er det ikke så lett å få i seg nok kalorier, om man kun skal ha med medbrakt. Jeg klarer meg med vanlige drikkeflaskeholdere, siden rammevesken min ikke er så stor. Må dog ha en litt mindre flaske i den vertikale holderen. Hvis man ikke har plass til vanlige drikkeflaskeholdere finnes det forskjellige løsninger for montering av flasker på gaffel, sete(men der er kanskje en setebag) eller styre(der er kanskje en styrebag). En løsning kan da være å få drikkeflaskerholder til overøret, ala Fidlock Uni Base (Link til Bikepacking.com: Editor’s Dozen: Neil’s Favorite Gear of 2023). Virker som en ok løsning, hvis man ikke har standoverheight-utfordringer. 2 Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
pils1xxx Posted December 19, 2023 Share Posted December 19, 2023 (edited) Denne festes på seterails for å stabilisere rumpetakett. Har hull for å montere en flaskeholder på hver side/arm. Edited December 19, 2023 by pils1xxx 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johs78 Posted December 21, 2023 Author Share Posted December 21, 2023 Selges denne løst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pils1xxx Posted December 21, 2023 Share Posted December 21, 2023 Ja, mener jeg kjøpte på Bikester? Søk etter saddle bag stabilizer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts